هیچ توافقنامه دیپلماتیکی وظایف رژیم صهیونیستی را به عنوان اشغالگر تغییر نمی‌دهد

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: توافقنامه منامه و تل آویو نمی تواند وظایف قانونی رژیم صهیونیستی را به عنوان یک اشغالگر تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان عفو بین الملل در صفحه توئیتر خود با اشاره به توافقنامه عادی سازی روابط بین منامه و تل آویو، اعلام کرد: هیچ توافقنامه دیپلماتیکی نمی تواند وظایف قانونی رژیم صهیونیستی را به عنوان یک اشغالگر تغییر دهد.

 

این سازمان اعلام کرد: باید هرگونه فرآیندی که باهدف صلح عادلانه و پایدار در سرزمین های اشغالی انجام می شود، از بین بردن شهرک های غیر قانونی صهیونیستی را شامل شود.

 

همچنین این فرآیند صلح باید مشتمل بر جلوگیری از نقض هدفمند حقوق بشر، تحقق عدالت و جبران خسارت به قربانیان جنایت ها براساس قانون بین المللی باشد.

 

این سازمان اعلام کرد: هیچ توافقنامه دیپلماتیکی نمی تواند فلسطینی ها را از حقوق شان و حمایتی که قانون بین الملل باید از آنها انجام دهد، محروم کند.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته(جمعه 21 شهریور 1399) اعلام کرد: بحرین به امارات پیوسته است و بین منامه و تل آویو توافقنامه عادی سازی روابط  امضا شده است.

 

این اقدام بحرین واکنش گسترده ای بین گروه های فلسطینی و بحرینی داشته است. به طوری که تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای  این توافقنامه سه جانبه را به شدت محکوم کرد و آن را خیانت به قدس، مسجد الاقصی و مسئله فلسطین و حمایت از جنایت های شنیع اشغالگران در حق ملت فلسطین دانست.

کد خبر 970748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha