دادگاه محرمانه شیخ سلمان برگزار شد/احتمال اعدام مخالفان سیاسی

به گفته فرزند سلمان العوده روحانی مشهور عربستانی دولت این کشور بالاخره دادگاه محاکمه این روحانی بانفوذ را برگزار کرده است ولی به صورت مخفی و کاملاً غیرعلنی.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، به گفته فرزند سلمان العوده روحانی مشهور عربستانی دولت این کشور بالاخره دادگاه محاکمه این روحانی بانفوذ را برگزار کرده است ولی به صورت مخفی و کاملاً غیرعلنی.

 

چند ماه پیش دولت سعودی اعلام کرد که قصد دارد سه تن از علمای دینی را پس از پایان ماه رمضان به جرم مشارکت در «اقدامات تروریستی» اعدام کند در میان این سه تن، شیخ سلمان العوده شناخته شده تر از دیگران است و به واسطه مبارزه هایش علیه سیاست های مذهبی و منطقه ای دولت سعودی از دهه ۱۹۹۰ تاکنون، وزنه ای سنگین محسوب می شود.

 

عوده به جرم انتشار توییتی در شهریورماه ۱۳۹۷(سپتامبر۲۰۱۷) دستگیر شد که در متن آن آرزو کرده بود نزاع میان دو کشور همسایه عربستان و قطر سریعتر منجر به صلح شود.

 

به زعم برخی تحلیل گران، اعدام این سه نفر، به ویژه پس از ترور جمال خاشقچی و قتل عام ۳۷ تن از شیعیان عربستان، سنگ محکی جدی برای واکنش های افکار عمومی و بین المللی نسبت به رویکرد سخت و سرکوبگرانه حاکمیت نسبت به منتقدان داخلی است.

 

در راستای پیشگیری از تکرار پیامدها پس از قتل خاشقچی، پایگاه خبرگزاری انحاء نزدیک به دولت سعودی ضمن تایید خبر دستگیری سلمان العوده نوشت: شیخ عوده هم اکنون جزء مهمانان زندان ذهبان است و در اوقات فراغت خویش از باغبانی و کاشت سبزیجات در محیط زندان لذت می برد.

 

 در حالی که طبق اظهارنظر های فرزند عوده، وی در این مدت متحمل شکنجه های بسیار وحشیانه ای شده و از زمان دستگیری در سلول انفرادی محبوس بوده است.

کد خبر 970767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha