نیاز «۳۵ میلیارد» تومانی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

فلاحی از کلنگ زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس خبر داد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه عظیم را بالغ بر ۳۵ میلیار تومان اعلام کرد.

«غلامرضا فلاحی» در گفتگو با شبستان در بیرجند با بیان این که مشکل زمین برای احداث باغ موزه دفاع مقدس مرتفع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر نقشه های مورد نیاز این پروژه تهیه و مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بالغ بر یک میلیارد تومان از سوی استاندار و یک میلیارد تومان هم اعتبار ملی برای این پروژه اختصاص یافته است و در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی و خاک برداری آن انجام می شود.

 

فلاحی برآورد اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه با نرخ چهار ماه پیش را بالغ بر 35 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس اولویت این پروژه فاز بندی و کار احداث آن در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی اراضی اختصاص یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را 32 هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 18 هکتار برای احداث فضای سبز، 12 هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری مانند فرهنگسرا، تالار و ...خواهد بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این که تامین اعتبار ملی برای احداث باغ موزه ها در ماده 86 برنامه ششم توسعه پیش بینی و تکلیف شده است، یادآور شد: فقط یک سال دیگر از این برنامه مانده و امید است با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از بودجه 1400 اعتبار مناسبی به این پروژه اختصاص یابد.

 

فلاحی با بیان این که تاکنون 9 استان در کشور اقدام به احداث باغ موزه دفاع مقدس کرده اند و در 6 استان هم احداث این موزه ها در دستور کار قرار دارد؛ عزت و سربلندی نظام را مرهون خون شهدا و دفاع مقدس دانست و از خیران خواست در حوزه دفاع مقدس ورود کرده تا کار احداث این موزه که می توان از آن به عنوان دانشگاه دفاع مقدس یاد کرد، تسریع شود.

 

وی همچنین به احداث باغ موزه شکر در طبس اشاره کرد و گفت: این پروژه بین المللی بوده و تاکنون پنج میلیارد تومان اعتبار ملی به آن اختصاص یافته است و پس از پایان طراحی و انتخاب پیمانکار کار اجرایی آن توسط مرکز شروع می شود.

 

کد خبر 970806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha