واکنش عفو بین‌الملل به دادگاه عربستان در قتل خاشقچی

عفو بین الملل خواستار تحقیقات مستقل و بی طرفانه بین المللی در مورد ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی شده است که در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  میدل ایست مانیتور، عفو بین الملل خواستار تحقیقات مستقل و بی طرفانه بین المللی در مورد ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی شده است که در سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.

 

ناظر حقوق مستقر در لندن در توییتر خود گفت که محاکمه عربستان سعودی در مورد متهمان قتل ستون نویس شفاف نبوده است. این سازمان افزود که در غیاب دادگستری مستقل و شفاف سعودی ، ما خواستار تحقیقات بین المللی مستقل و بی طرفانه برای حقیقت و عدالت را برای روزنامه نگار فقید پیدا کنید.

 

این سازمان تاكید كرد كه در حكم نهایی از پرداختن به دخالت مقامات سعودی در جنایت هولناك جلوگیری می شود و در مورد یافتن بقایای جسد غفلت می شود.

 

روز سه شنبه ، سازمان ملل متحد با انتقاد از احكام نهایی صادر شده علیه محكومین قتل خاشقچی گفت این دادگاه شفاف نیست و به جرم و جنایت انجام شده نپرداخته است.

 

هفته گذشته دادگاهی در عربستان سعودی هشت نفر را به جرم قتل خاشقچی هفت تا 20 سال زندانی کرد. این درحالی است که مقامات عربستان مثل بن سلمان از اتهام تبرئه شده اند.

کد خبر 970814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha