انقلاب اسلامی، به بانوان هویت و شخصیت بخشید

امام جمعه کاشان گفت: امام و انقلاب اسلامی به بانوان، هویت، شخصیت، رسمیت و موضوعیت داد. قشر وسیع جامعه را که به بهانه دین‌داری و عفت از فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی محروم بودند به متن جامعه کشاند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علیمه خواهران منطقه آران و بیدگل و کاشان با اشاره به حضور بانوان در صحنه های مختلف جامعه پس از انقلاب اسلامی گفت: زمانی زنان به خاطر حفظ هویت دینی مجبور بودند از فضاهای علمی فاصله بگیرند و اندک کسانی می‌توانستند تحصیل کنند اما به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه پویای امام خمینی (ره)تحولی در عرصه بانوان در کشور ایجاد شد و این معجزه و خرق عادت بود.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: امام و انقلاب اسلامی به بانوان، هویت، شخصیت، رسمیت و موضوعیت داد. قشر وسیع جامعه را که به بهانه دین‌داری و عفت از فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی محروم بودند به متن جامعه کشاند.

 

آیت الله سلیمانی افزود: امام فضای سالم اسلامی را برای جامعه به وجود آورد و کار نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و امیرالمؤمنین و سایر ائمه (علیهم السلام) را انجام داد. قرآن کریم نیز در آیه «ان المسلمین و المسلمات و...» در مقام مسابقه علمی، فرهنگی و...یکنواختی بین زن و مرد را مطرح می‌کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران قم هم در این مراسم در سخنانی به اهمیت دعا و توسل اشاره کرد و گفت: دعا یعنی خواندن خدا و با خدا ارتباط برقرار کردن، ائمه (علیهم‌السلام) در دعاها جملات ارزشمندی دارند و به ما معارف و راه و روش را انتقال می‌دهند و به ما یاد می دهند از خدا چه چیزی را بخواهیم.

 

حجت الاسلام تهرانی با اشاره به بخشی از دعای مکارم اخلاق افزود: خدا می‌خواهد ما در این عالم طوری زندگی کنیم که به رشد و تعالی و به خودش برسیم . اگر بفهمیم در این دنیا برای چی آمده‌ایم، سرگرم کارهای سخیف نمی‌شویم. دنیا همه‌اش حرم الهی است؛ هر جا هستیم باید توجه مان به خدا باشد و بکوشیم تا زودتر به خدا برسیم؛ حوزه علمیه این بستر را زودتر فراهم می‌کند.

 

امام جمعه آران وبیدگل هم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: علما وارث انبیا هستند؛ وارث بودن آن‌ها به انواع مرجعیت آن‌هاست. دارای مرجعیت علمی بودند؛ مطالب آن‌ها محکم، مستحکم و از جانب خداوند تعالی بود.

 

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی افزود: الگو بودن و متخلق به اخلاق الهی، مرجعیت مردم‌داری و مرجعیت سیاسی از دیگر ویژگی‌های انبیاست و اگر بناست علما وارث انبیا باشند باید ویژگی‌های انبیا را داشته باشند.

 

وی در ادامه خطاب به خواهران طلبه بیان داشت: شما نیز باید تلاش کنید وارث این ۴ ویژگی از انبیا باشید. طلبه‌ای که علم نداشته، مردم‌دار نباشد، اخلاق نداشته باشد و سیاست را از دین جدا کند، مضر است.

 

در بخش دیگری از این مراسم که مدیران، اساتید و طلاب مدارس کاشان و آران و بیدگل حضور داشتند، از مدیر پیشکسوت منطقه سرکار خانم یثربی نیز تجلیل به عمل آمد.

 

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران کاشان و آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در شبستان آیت الله عاملی(ره) حرم مطهر حضرت هلال بن علی(علیه السلام) برگزار شد.

کد خبر 970816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha