سردار مرتضی قربانی شناسامه جنگ در دوران دفاع مقدس است

سردار «مرتضی قربانی» در بسیاری از عملیات‌ های هشت سال دفاع مقدس با رشادت و شجاعت تمام در خطوط مقدم و نزدیک‌ترین مکان به نیروهای دشمن حضور فعال داشته و می توان وی را شناسامه جنگ در دوران دفاع مقدس دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز شنبه (۲۲ شهریور) «امیر رئوف» در جلسه دیدار با سردار مرتضی قربانی و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان گفت: سردار «مرتضی قربانی» در بسیاری از عملیات‌ های هشت سال دفاع مقدس با رشادت و شجاعت تمام در خطوط مقدم و نزدیک‌ترین مکان به نیروهای دشمن حضور فعال داشته و نقش پررنگ ایشان در زمان جنگ تحمیلی برکسی پوشیده نیست؛ برای همین وی را شناسنامه جنگ در دفاع مقدس باید دانست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در هر برهه ای از مشاوره تا خط شکنی در دوران عرصه دفاع مقدس ردپای سردار قربانی را به وضوح می توان دید، تصریح کرد: او کسی است که در زمان سقوط فاو ژنرال‌های عراقی درباره اش به صدام گفتند روبرویمان مرتضی قربانی ایستاده بود، چه می توانستیم کنیم؟ او کسی است که وقتی در سفر به کره شمالی، رهبر پیشین این کشور در ضیافت شام نامش را شنید بپا خاست و با احترام دستش را فشرد و گفت: بارها درباره شجاعت مرتضی قربانی در میدان جنگ شنیده بودم و خوشحالم از نزدیک شما را می‌بینم.»

سردار مرتضی قربانی در جلسه دیدار با مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز با تبعیت از اتحاد و همدلی که در دوران مقدس در جامعه و بین مردم حکمفرما است، در عرصه اقتصادی و اشتغال زایی می توانیم گام های استواری برداریم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: خیانت ها و خباثت های رضا شاه بر همه ایرانیان کاملا آشناست. اما قبل از سال ۱۳۰۰ رضا شاه را بر تخت سلطنت می نشانند و در سال ۱۳۱۸ متفقین وارد ایران می شوند و از ایران می خواهند که وارد جنگ شود، که این هم یکی از خباثت های انگلیس خائن نسبت به ایران بود؛ رضاشاه وارد جنگ نمی شود و در فاصله ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ می بینیم که در اثر قحطی ۱۱ میلیون از ۲۲ میلیون نفر جمعیت ایران تلف می شوند.

وی اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم انگلیس و شوروی به قزوین می روند و به دولت ایران اخطار می دهند که قشونت را جمع کن. از سوم شهریور تا ۱۲ شهریور به مدت ۹ روز رضاشاه بدون اینکه یک تیر به سمت قشون انگلیس و شوروی بزند تسلیم می شود، لشکرهای ایران را منهدم می کنند و همه متواری می شوند و بعد از ۹ روز تهران را تصرف کرده و به عنوان غنیمت بین خودشان تقسیم می کنند. حالا در نظر بگیرید که در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران همه ابرقدرت های دنیا جمع شدند و به ایران حمله کردند. امام در بیانیه شب اول جنگ می فرمایند: که دزدی آمده و سنگ انداخته است و می خواهد ببیند که در این کشور کسی هست یا نه. این قدرت الهی امام را نشان می دهد که ایشان همان شب فرمودند: «ما ۲۰ میلیون سرباز و بسیجی داریم و ۲۰ سال هم با شما می جنگیم».

«فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس» در ادامه عنوان داشت: مردم و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اولین بار با لباس محلی و اسلحه های خود در آبادان وارد کارزار جنگ در مبارزه با رژیم بعث شدند که برای اسکان آنان مدرسه ای در نظر گرفته شد و آموزش های نظامی را یاد گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس جزو درخشان ترین تاریخ ایران اسلامی است که دشمنان نتوانستند حتی یک وجب خاک میهن را به اشغال خود درآورند.

در پایان این مراسم مدیر کل شبکه استانی دنا به مناسبت گرامیداشت خاطرات فراموش نشدنی چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس از سردار قربانی تجلیل کرد.

کد خبر 970840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha