پرداخت ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در طرح هاب پرورش شتر

اکبری راد گفت: در طرح هاب پرورش شتر در خراسان جنوبی، به یک هزار و ۵۷۶ نفر از متقاضیان دام سبک و سنگین؛ مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره چهار درصد پرداخت شده که در همین خصوص تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۷۵۰ نفر شتر تامین شده است.

«علی اکبر اکبری راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به تفاهم نامه، اهداف و میزان سرمایه گذاری انجام شده در پروژه هاب شتر اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف تحقق تدابیر و منویات مقام معظم رهبری، اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و پیگیری اهداف سند اجرایی فرامین حضرت امام (ره) در حوزه محرومیت زدایی و توانمند سازی اقتصاد منعقد شده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی افزود: استانداری خراسان جنوبی با اجرای طرح های اقتصادی اجتماع محور با محوریت پرورش شتر با مجموع اعتباری معادل 252 میلیارد تومان گام برداشته است.

 

وی تصریح کرد: در راستای بند دو این تفاهم نامه طرح های اقتصادی اجتماع محور با محوریت پرورش شتر «پروژه ایستگاه قرنطینه و پایش دام حیدرآباد، پروژه ایستگاه اصلاح نژاد، پرورش و تکثیر شتر بجد، پروژه دو هزار و 400 هکتاری کشت الگویی خارشتر، میدان عرضه دام و کشتارگاه شهرستان زیرکوه، میدان عرضه دام و کشتارگاه شهرستان نهبندان» در دست اجرا است.

 

وی  با بیان اینکه از ابتدای انعقاد این تفاهم نامه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری خراسان جنوبی به تعداد یک هزار و 576 نفر از متقاضیان دام سبک و سنگین؛ مبلغ 630 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره چهار درصد پرداخت شده است، گفت: در همین خصوص تعداد 26 هزار و 500 راس دام سبک و 750 نفر شتر تامین و به ظرفیت استان اضافه شده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده و به منظور اجرای پروژه های مرتبط با هاب شتر، تاکنون حدود چهار میلیارد تومان با همکاری دستگاه های اجرایی همانند شرکت برق، آب، منابع طبیعی، جهاد کشورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و آب و فاضلاب هزینه شده است.

 

اکبری راد با بیان اینکه در طرح هاب شتر حدود 165 میلیارد تومان هم هزینه های پیش روی دستگاه های اجرایی است، اضافه کرد: این رقم به مرور هزینه خواهد شد؛ همچنین طی سال جاری و سال 1400 به تعداد هزار نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد.

 

وی در پایان از واردات 150 نفر شتر از کشور افغانستان خبر داد.

کد خبر 970961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha