استقبال السیسی از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی

عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور مصر از توافق عادی سازی روابط بین اسرائیل و بحرین استقبال کرد و این توافق را گامی به سوی صلح در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور مصر از توافق عادی سازی روابط بین اسرائیل و بحرین استقبال کرد و این توافق را گامی به سوی صلح در منطقه دانست.

 

السیسی در توئیتی با تشکر از طرف های درگیر در اجرای این "گام تاریخی" گفت: من برای این گام مهم در جهت برقراری ثبات و صلح در خاورمیانه و به روشی که به یک توافق عادلانه و دائمی برای آرمان فلسطین دست یابد ، ارزش قائل هستم.

 

اسرائیل و بحرین پس از عادی سازی روابط خود با امارات متحده عربی در ماه گذشته ، در توافق دوم بین اسرائیل و همسایگان عرب خود برای ایجاد روابط کامل دیپلماتیک روز جمعه توافق کردند.

 

بر اساس بیانیه مشترک آمریکا و بحرین و اسرائیل که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتر منتشر شد ، آخرین توافق نامه طی تلفنی بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین نهایی شد.

 

این توافق نامه توسط جناح های فلسطینی محکوم شد. بسیاری از گروه های فلسطینی این توافق را خیانت به فلسطین و آرمان آن اعلام کردند.

کد خبر 971019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha