مقتضیات زمان نحوه رسالت ائمه را مشخص می‌کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: مقتضیات زمان است که شکل و نحوه رسالت ائمه ما را مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «محمد ذاکری» صبح امروز (23 شهریورماه) در نشست علمی ویبنار کارکرد دعا در سیره سیاسی امام سجاد (ع)، اظهار کرد: کنگره امام سجاد یک فرصت برای معرفی این امام بزرگوار و آثار گران‌بهای آن حضرت است؛ لذا از تمام دست اندر کاران کنگره امام سجاد (ع) قدردانی می کنم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با بیان اینکه کنکاش‌های انجام شده در سیره امامان بزرگوار نشان  دهنده متفاوت بودن شیوه برخورد است، ابراز داشت: یک امام معصوم 25 سال سکوت را پیشه کرد و  امام مجتبی (ع) صلح، امام حسین (ع)، قیام و امام سجاد (ع) دعا را انتخاب می‌کنند.

 

وی افزود: امام باقر (ع) کار علمی و فرهنگی را پیشه می‌کند و امام رضا (ع) وارد چرخه مدیریتی و اجرایی می‌شود. به راستی کدام از یک این سیره‌ها درست است و باید به عنوان یک اصل آن‌را پدیرفت؟

 

حجت‌الاسلام ذاکری ادامه داد: تمام این سیره‌ها با تمام تفاوتی که دارند اصل هستند. این اصل‌ها، مکمل یکدیگر هستند باید آن‌ها را پذیرفت.

 

وی با بیان اینکه تمام روش‌های انتخاب شده توسط امامان برای حفظ دین اسلام بوده است، تشریح کرد: حفظ دین سنگرهای متفاوتی دارد؛ امامان بزرگوار با توجه به وظایف و مقتضیات زمانه تصمیم گرفتند و نمی‌توان آن‌ها را بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه با یکدیگر مقایسه کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان تصریح کرد: امام سجاد(ع) کاری کرد که امامتش اقتضا می‌کرد. اگر همین امام بزرگوار مقتضیات پدرش را داشت حتما قیام می‌کرد.

 

وی مطرح کرد: نقش دعای امام سجاد (ع) همان نقش قیام حسینی و اقدام فرهنگی امام باقر است. مقتضیات زمان که شکل و نحوه رسالت ائمه ما را مشخص کرده است.

 

حجت‌الاسلام ذاکری تشریح کرد: بایستی کاری کرد که امام سجاد (ع) در میان مردم از جمله دانشجویان و اهالی تفکر بهتر و بیشتر شناخته شود.

کد خبر 971097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha