دعوت‌های چهره به چهره امام سجاد(ع) باعث تشکیل کلاس‌های هزار نفری امام باقر(ع) شد

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به دعوت‌های چهره به چهره امام سجاد (ع) از مردم، گفت: امام بزرگوار با برنامه‌ریزی دقیق شرایط را به گونه‌ای مدیریت کرد که چند هزار نفر در کلاس درس امام باقر (ع) و امام صادق (ع) حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «محمد صادق کفیل» اظهار کرد: آنچه در سبک زندگی مهم است اینکه انسان بتواند در جامعه موثر و جریان‌ساز باشد؛ برای تحقق این امر نیاز است که  فرد در نظام زندگی، زمان شناس باشد.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادی رمز موفقیت در زندگی را زمان‌شناسی دانست و ابراز داشت: با توجه به متفاوت بودن شرایط درک مردم جامعه و حاکمان مختلف نمی‌توان گفت که چرا امام بزرگواری چنین تصمیمی را اتخاذ نکرد.

 

وی عنوان کرد: باید به عنوان یک اصل وجودی بپذیریم که امامان، زمان شناس و جامعه شناس بودند و شناخت سیاسی خوبی نیز داشتند.

 

حجت‌الاسلام کفیل دوران امام سجاد را یکی از سخت‌ترین دوران امامت خواند و بیان داشت: در آن دوران افراد بیشتری به شهادت رسیدن ولی شرایط زمان امام حسین (ع) باعث شد که تاثیر کربلا در دنیای اسلام بیشتر باشد. آن افرادی که مختار را یاری کردند اگر در کربلا یار امام حسین (ع) بودند چه می‌شد.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: عبدالله ابن زبیر، آل محمد را از صلوات برداشت. می‌گفت من 40 سال کینه این خانواده را داشتم. چرا باید به آل محمد درود بفرستیم؟ اما وقتی که به صحیفه سجادیه می‌نگرید، تعداد زیادی صلوات را مشاهده می‌کنید. این اقدام از سوی امام سجاد (ع)، جریان‌سازی برای مقابله با حذف اهل بیت توسط آن شخص ملعون محسوب می‌شد و برای تحقق این امر با برنامه‌ریزی حرکت کرد.

 

وی با اشاره به خباثت‌های عبدالملک ابن مروان در حق اهل بیت پیامبر (ص)، افزود: در صحیفه سجادیه ما این شخص را به دلیل انجام جنایت‌های فجیع در زندان‌ها لعنت می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام کفیل تشریح کرد: به تعبیر برخی از مورخین، افراد برای نزدیک شدن به دربار از اهل بیت دوری می‌کردند. جامعه برای اینکه به حاکمیت نزدیک شود با اهل بیت مقابله می‌کرد.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تشریح کرد: در این وضعیت امام سجاد (ع) چهره به چهره و نفر به نفر جلو می‌رفتند؛ با یک نفر چند ساعت صحبت می‌کردند تا به راه راست هدایت شود. این برنامه را به گونه‌ای مدیریت کردند که چند هزار نفر در کلاس درس امام باقر و امام صادق بنشینند.

 

وی امام سجادیه (ع) سیره رسول خدا و قرآن را احیا کرد، گفت: صحیفه سجادیه (ع) احیا کننده قرآن و مسجد الاقصی است.  متن صحیفه متنی است که برای هر موضوعی و برای هر حرکتی کارایی دارد؛ ان‌شاءالله بتوانیم این معنویت را ادامه دهیم و جامعه از لهویات نجات داده شود.

کد خبر 971110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha