در حال حاضر تقویت جامعه اسلامی وظیفه هر مسلمانی است

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان هرمزگان وظیفه مسلمانان را تقویت جامعه اسلامی دانست و گفت: در صورت کمرنگ شدن عطر معنویت در جامعه و بی‌تفاوت بودن نسبت به این موضوع، فرهنگ‌های غلط جایگزین فرهنگ‌های دینی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر میرزایی» صبح امروز (23 شهریورماه) در نشست علمی کارکرد دعا در سیره سیاسی امام سجاد (ع)، اظهار کرد: کنگره امام سجاد یکی از افتخارات هرمزگان محسوب می‌شود و نام هرمزگان را در قالب معنویت به دنیا و کشور معرفی می‌کند.

 

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان هرمزگان با بیان اینکه امام سجاد (ع) چندین مورد در قالب اهل بیت در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است، ابراز داشت: دوران امامان استمرار نبوت با پذیرش امامت امکان‌پذیر بود. باید بدانیم که جایگاه امام سجاد (ع) جایگاه ولایت، اطاعت و استمرار است.

 

حجت‌الاسلام ذاکری بیان داشت: وقتی شناختیم که جایگاه این امامان بزرگوار، فضل است سخنان آن‌ها حجت خواهد شد و اطاعت جامعه حاصل خواهد شد.

 

محقق و نویسنده هرمزگانی با بیان اینکه هر امام بزرگواری یک میراث ارزشمند را به یادگار گذاشته است، تصریح کرد: از امام سجاد، صحیفه سجادیه (ع) به پیروان رسیده است. صحیفه سجادیه در بعد اول دعای یک امام معصوم است.

 

وی مطرح کرد: پیام‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی متنوعی در صحیفه سجادیه وجود دارد که نشان دهنده این است که امام سجاد در آن عصر خفقان بنی امیه که یکی از دوران سخت جهان اسلام بود، نمی‌توانست قیام، صلح و سکوت پیشه کند.

 

حجت‌الاسلام ذاکری وظیفه امام سجاد (ع) در آن زمان را روشنگری دانست و تشریح کرد: امام بایستی از فضایی استفاده می‌کرد تا در قالب آن فضا بتواند معارف اسلامی را به گوش مردم برساند.

 

وی گفت: صحیفه سجادیه هم صبر امام علی (ع)، هم صلح امام حسن (ع) و هم قیام امام حسین (ع) بود. دعاهای این بزرگوار تکلیف‌‌زا است و باید به آن عمل کرد. تکلیف اول این است که موفقیت در گرو ارتباط با خدا است. دومین تکلیف این است که فرد مسلمان نباید به سرنوشت جامعه و دنیای اسلامی پیرامون خود بی‌تفاوت باشد.

 

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان هرمزگان ابراز داشت: امارات و بحرین نباید فکر کنند که ما می‌رویم به رژیم صهیونیست دست بیعت می‌دهیم و به اهداف خود خواهیم رسید. غربی‌ها و در راس آن‌ها صهیونیست‌ها، هدفشان از بین بردن اسلام ضربه زدن به آن است.

 

وی وظیفه مسلمانان را تقویت جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: اگر جامعه اسلامی تقویت نشد و فضا معطر به عطر معنویت نشد و ما نسبت به این مساله بی تفاوت بودیم آن‌گاه فرهنگ‌های دیگر غیر اسلامی روی کار خواهند آمد. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرموند حفظ نظام از واجبات اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام ذاکری در پایان با بیان اینکه دعا انسان را وظیفه شناس می‌کندگفت: دعا محرک است و باعث به حرکت در آودن انسان نیز خواهد شد.

 

کد خبر 971119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha