لزوم در نظر گرفتن كارت یا گواهینامه اخلاقی برای دوچرخه سواری در فارس

حجت الاسلام حدائق گفت: در نظر گرفتن كارت یا گواهینامه اخلاقی برای دوچرخه سواری با مجوز رسمی از هیئت دوچرخه سواری فارس، اقدام مناسبی برای پاسخ به بخشی از مطالبات این رشته ورزشی است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا حدائق»، امروز (یکشنبه 23 شهریور)  در دیدار با اعضای هیئت رئیسه هیئت دوچرخه سواری استان فارس گفت: دین مبین اسلام و قرآن کریم برای زن و مرد تفاوتی قائل نمی شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی «حضرت مهدی موعود (عج)» افزود: بر همین اساس برخورداری از فعالیت های ورزشی برای زنان و مردان در رشته هایی همچون دوچرخه سواری حق هر مسلمانی است.

وی اضافه کرد: اسلام دین میانه روی است و اصل رشته دوچرخه سواری نیز معقول و موثر در افزایش سلامت جامعه است که با حفظ شئونات جامعه اسلامی منعی برای ترویج آن وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق با تاکید بر لزوم تدوین آئین نامه ضوابط ورزش دوچرخه سواری بیان کرد: تهیه یک بسته فرهنگی در این حوزه قابل توجه است تا ضوابط و آئین نامه این رشته نیز همچون رانندگی با خودرو، معین و مشخص شود.

مدیر حوزه علمیه «منصوریه» شیراز ادامه داد: برای این رشته ورزشی نیاز به وضع پیوست و ساختار مشخصی داریم تا دچار افراط و تفریط نشویم.

وی تصریح کرد: در دین اسلام، نگاه انحصاری وجود ندارد و نمونه آن مشارکت حضرت فاطمه (س) در عرصه های اجتماعی، پشت جبهه، مادر و همسر نمونه بودن و ... به صورت توام است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی «حضرت مهدی موعود (عج)» افزود: زنان جامعه اسلامی ما باید با حفظ ارزش های خود در عرصه ها، حضور اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به رشته دوچرخه سواری به عنوان یک عرصه اجتماعی گفت: اعضای هیئت رئیسه هیئت دوچرخه سواری فارس با اعمال ضابطه ها و اقدامات موثر می توانند به شکلی عمل کنند که بر آنها خرده گرفته نشود و از فساد نیز جلوگیری کنند.

حجت الاسلام حدائق تاکید کرد: در نظر گرفتن كارت یا گواهینامه اخلاقی برای دوچرخه سواری با مجوز رسمی از هیئت دوچرخه سواری فارس، اقدام مناسبی برای پاسخ به بخشی از مطالبات این رشته ورزشی است.

«محمد جواد كشاورز» نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های فارس در حوزه دوچرخه سواری گفت: رشته های كورسی و كوهستان از گرایش‌های مهم دوچرخه سواری در استان هستند و فارس، قطب کشور در رشته كوهستان است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری فارس افزود: بانوان نیز در این رشته مطالباتی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد تقویت فرهنگ دوچرخه سواری و تحرک بانوان باشیم.

وی تاکید کرد: ترویج استفاده از دوچرخه‌های اشتراكی در شیراز یک موج جهانی موثر است و در دوران شیوع کرونا تنها رشته مجاز ورزشی دوچرخه سواری است كه باید در تقویت و تسهیل آن بکوشیم.

کد خبر 971177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha