۱۸ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان زهکشی شده است

عابدی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان زهکشی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قدرت الله عابدی» عصر امروز (یکشنبه 23 شهریور) در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: 56 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تا به امروز در استان گلستان  برگزار شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان  به پیگیری مصوبات براساس اطلاعاتی که دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی در سامانه بارگزاری کرده اشاره کرد و ادامه داد:  در مدت 6 ماه نخست سال در حوزه زهکشی نیاز بود 12 هزار عملیات زهکشی انجام شود که 18 هزار هکتار آن تاکنون انجام شده است.

 

عابدی بیان کرد: در 6 ماهه نخست سال 450 هکتار در حوزه توسعه سامانه نوین آبیاری اقدام شده است و همچنین در حوزه اجرای لایروبی و بهسازی آب بندان های استان در طول این مدت 500 هکتار انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال 6 هزار و 50 جعبه نوغان در استان پرورش داده شد، افزود: در جلسه 52 اقتصاد مقاومتی برای زنجیره ارزش و ارتقاء ارزش افزوده ماموریتی به حوزه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی محول شد که اقداماتی در این حوزه انجام شد ولی توفیقاتی در زمینه عمل آوری اتفاق نیفتاد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان  متذکر شد: در حوزه تولید شیر در 6 ماهه نخست سال 195 هزار تن و در حوزه تولید گوشت قرمز 15 هزار و 370 تن گوشت قرمز عملکرد داشتیم.

 

عابدی افزود: همچنین برای دو هزار هکتار خشکه کاری برنج در استان برنامه ریزی شده بود که در سالجاری  دو هزار و 60 هکتار خشکه کاری برنج انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در توسعه کشت پنبه نیز برای 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برنامه ریزی شده بود که امسال 21 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت پنبه اختصاص یافته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: توسعه گلخانه های استان نیز یکی دیگر از برنامه های جهاد کشاورزی بود که در 6 ماهه نخست سال 45 هکتار گلخانه ایجاد شده است.

 

کد خبر 971274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha