ساخت مسکن محرومان از محل اجرای نیات واقفین/شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط تحریم اقتصادی حمایت می‌شوند

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: سازمان اوقاف از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش برای ساخت مسکن مورد نیاز محرومان با همکاری دستگاه‌های دیگر باجدیت اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» امروز یکشنبه(۲۳ شهریورماه) در آیین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه "بچه‌های آسمان نور" (مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) و رونمایی از وقف‌نامه‌های موقوفات مرتبط با تاکید بر اینکه وقف در خدمت معیشت مردم است، گفت: سازمان اوقاف تلاش خواهد کرد از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش برای ساخت مسکن موردنیاز محرومان باجدیت اقدام کند.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: باقی ماندن و بقا و نیت معنایی به نظرم با وقف که یکی از مهمترین نهادهای حقوقی و فقهی ماست، به ما کمک می کند که جمع نیات که یک دایره المعارف متعالی است را  می توانیم برای جامعه خود بنویسیم، نمایش دهیم و نشان دهیم که نسل های گذشته و فعل باید چه کنند که برای آیندگان بماند.



وی با اشاره به نیت واقف ( حاج آقای چراغی ) برای ایتام، افزود: اگر امر یتیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار نبود وجود مقدس امیر مومنان در نیتش نمی آورد، اگر فرمودند که به یتیم رسیدگی کنید یعنی جامعه ای که به یتیم رسیدگی نکند به نظر کمتر روی خوش می‌بیند.

 

این مسئول با بیان اینکه سازمان اوقاف به درمان، دارو، مسکن و اعانه اجتماعی توجه دارد، اظهار کرد: میزانی از اطعام که در این ایام انجام شد در استان مازندران زبانزد بود، اینکه بیش از 90 هزار بسته غذایی تدبیر شد که توزیع شود به خاطر موقوفاتی است که در امر وقف این کار را انجام می‌دهند. 



حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه اوقاف به علوم جدید و دانش بنیان توجه دارد، بیان کرد: اوقاف شرکت دانش‌بنیان‌هایی را طرف قرارداد خود قرار داده است و با موقوفات مختلف مشارکت شده که با آنها بهره‌وری در آینده برای جامعه داشته باشد.

 

وی گفت: سازمان اوقاف با استفاده از ظرفیت موقوفات خود وارد پروژه‌های بزرگ علمی، صنعتی و کشاورزی شده است و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

 

«محمد چراغی» واقف ساختمان بچه‌های آسمان نور که محل نگهداری کودکان و نوجوان تحت پوشش بهزیستی است در مراسم بهره‌برداری از این موسسه گفت: درآمد این مرکز که در ۲ هزار متر زمین با ۷ هزار متر بنای تجاری است، به نگهداری از ایتام زیر پوشش بهزیستی اختصاص می‌یابد.



این واقف خیراندیش بیان کرد: وقف بهترین راه برای صدقه جاریه و خیریه ماندگار است و اوقاف امانتدار این موقوفات است و بهتر است در انجام کارهای خیر برای جلوگیری از انحراف در آن و پایمال شدن آن کار خیر، حتما مکان مورد نظر وقف و برای همیشه ثبت شود.

 

به گزارش شبستان،‌ در پایان این مراسم ساختمان موقوفه "بچه‌های آسمان نور" با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح و از وقف‌نامه‌های مرتبط با آن رونمایی شد.

 

کد خبر 971302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha