تولید حدود ۱۹ میلیون حلقه لاستیک سبک در کشور

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت با اشاره به تولید ۱۹ میلیون حلقه لاستیک سبک در کشور گفت: سه و نیم میلیون حلقه لاستیک سنگین مصرف داریم که ۷۸۰ هزار حلقه در داخل تولید و مابقي وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمید محله‌ای شب گذشته (یکشنبه 23 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به این که ارز لاستیک‌های سبک از سال ۱۳۹۷ نیمایی بود، افزود: ارز لاستیک‌های سنگین، چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بود، اما اخیراً به ارز نیمایی تبدیل شده است.

 

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت ادامه داد: در حوزه لاستیک سنگین که از طریق سامانه، آن‌ها را توزیع می‌کردیم و اکنون هم توزیع آن بر اساس میزان پیمایش در حال انجام است. از سال ۱۳۹۷, همه لاستیک‌های سنگین از طریق حواله‌ها با قیمت مصوب به دست مردم می‌رسد.

 

وی گفت: متأسفانه تولید کنندگان داخلی لاستیک‌های سنگین، همکاری لازم را ندارند و از هفت میلیون تولید؛ فقط حدود ۶۰۰ هزار لاستیک را در بازار فروختند و بقیه در بازار آزاد عرضه می‌شود.

 

محله‌ای افزود: سامانه‌ای که وزارت صمت راه اندازی کرده تکمیل کننده سامانه راهداری بوده است، زیرا وزارت راه نمی‌توانست بخشی از نیاز را پشتیبانی کند.

 

وی تاکید کرد: حمایت از تولید در رأس امور ماست، اما حمایت ما باید متعارف و دو طرفه و اطلاعات باید شفاف باشد.

 

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت در ادامه این برنامه گفت: با مجوزی که وزیر وقت صادر کرد تولید کنندگان مجاز شدند تا ۲۰ درصد از تولیدات خود را در جهت کمک به بخش تولیدی در سامانه ثبت نکنند، ولی هیچ وقت این کار تحقق پیدا نکرد.

 

وی با اشاره به این که اگر فراوانی در لاستیک وجود دارد قیمت‌ها نمی‌تواند در بازار دو برابر باشد هم افزود: لاستیک سنگین که در سامانه عرضه شده تفاوت قیمت زیادی نداشتیم و در مواردی که لاستیک‌ها در سامانه ثبت شده اختلاف قیمت اندک بوده است./

کد خبر 971343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha