آموزه های قرآنی، دست غرب را در مقابل اسلام حقیقی خالی کرده است

آیت الله عابدینی گفت: تبیین داشته‌های ارزشمند قرآنی بسیار مهم و ضروری است چرا که همین معناست که ما را از غرب متمایز کرده و دست غرب را در مقابل اسلام حقیقی خالی کرده است و ضروری است توجه ویژه‌ ای به این معنا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با اعضای کانون مداحان استان بیان کرد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افسران مقابله جدی با تهاجم بی‌ رحمانه فرهنگی دشمنان اسلام هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امروز برخی از خارج نشین‌ها با ادبیات روحانیون مبارز پیش از انقلاب سخن می‌ گویند و ظلم ستیزی، تبعیض و عدالت ‌خواهی را با دورویی مطرح می‌کنند و تلاش دارند تا جای جلاد و مظلوم را تغییر دهند و شما عزیزان، افسران مقابله با این مقاصد دشمنان هستید.

 

وی عنوان کرد: حیله ‌ها و نیرنگ‌ های عجیبی در تبلیغات تأثیرگذار استحاله افکار و اندیشه‌ های مردم در راه است و هر روز در حال افزایش است و اجازه شکل ‌گیری این فضا نباید داده شود.

 

آیت الله عابدینی بر ضرورت فراگیری ادبیات دینی تأکید کرد و افزود: لازم است مداحان مروری بر ادبیات عرب داشته باشند تا با آشنایی کامل‌ تر نسبت به ادبیات دینی، مداحی اثرگذارتری داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: آشنایی کامل با تاریخ و جغرافیای اسلام و ماجرای اباعبدالله الحسین(ع) بسیار مهم و ضروری است چرا که اگر تاریخ و سیر حرکت و قیام امام حسین(ع) و انگیزه‌ های بنی امیه را ندانیم آن گونه که باید نمی‌توانیم اهمیت قیام حضرت را تبیین کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آشنایی با قرآن کریم یکی دیگر از رسالت‌های عرصه مداحی است چرا که سخنان سیدالشهدا (ع) ریشه در قرآن دارد و برای فهم کامل آنها لازم است با قرآن آشنا باشیم.

 

وی با بیان اینکه با فرهنگ قرآنی می‌توانیم زمینه‌ ساز ظهور باشیم، ادامه داد: تبیین داشته‌های ارزشمند قرآنی بسیار مهم و ضروری است چرا که همین معناست که ما را از غرب متمایز کرده و دست غرب را در مقابل اسلام حقیقی خالی کرده است و ضروری است توجه ویژه‌ ای به این معنا داشته باشیم.

 

آیت الله عابدینی به اهمیت اخلاص و برکات ناشی از آن اشاره کرد و یادآور شد: اخلاص جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال و در نظام دینی دارد و توجه به این معنا برکات بسیاری برای مداحان عزیز خواهد داشت.

 

کد خبر 971368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha