مراتع عشایری شیروان ممیزی شد

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: مراتع عشایری شهرستان شیروان که جزو ملزومات است، ممیزی شد.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع عشایری این شهرستان تنها در ۲۰ روز گذشته ممیزی شد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان بیان کرد: این فعالیت در سامانه های عرفی عشایر در عرصه هایی از منابع طبیعی که به صورت عرفی توسط یک یا چند بهره بردار است صورت می گیرد که تعداد دام آنان، چهار هزار و ۲۰۰ رأس با ۲۲۵ بهره بردار است.


ابراهیمی خاطرنشان کرد: ممیزی مرتع برای هشت منطقه عشایری شامل سه منطقه در بخش قوشخانه، دو منطقه در بخش سرحد و سه منطقه در ییلاق گلیل برای صدور پروانه چرای دام عشایر از مراتع انجام شد.


وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار هکتار از مراتع عشایری این شهرستان ممیزی شده و ادامه دارد، تصریح کرد: در بخش سرحد روستای بیگ تکمران و چوکانلو شامل این طرح بودند که عشایر ثبت نام  شدند.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، بهره برداری بهتر و ذینفع شدن عشایر است، خاطرنشان کرد: در ممیزی مرتع مجوزی به عنوان پروانه چرا صادر می شود که براساس آن ظرفیت چرا، فصل چرا و سابقه بهره برداری افراد واجد شرایط برای دام در یک دوره و با توجه به عرف محل در یک مرتع با محدوده مشخص انجام می شود.

 

ابراهیمی عنوان کرد: شهرستان شیروان دو هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

کد خبر 971440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha