اهانت نشریه فرانسوی انتقام رسانه ای از مسلمانان است

حجت الاسلام اجرایی، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو را نوعی انتقام رسانه ای از مسلمانان دانست و گفت: چندین بار این اهانت ها صورت گرفته و این اقدامات انتقام جویانه ی رسانه ای علیه مسلمانان ضعف آنان را نشان میدهد

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پیروزی های مختلف جبهه مقاومت و اسلام انقلابی در سال های اخیر باعث شده که دشمنان اسلام کینه  خود را نه در میدان مبارزه بلکه با شکلی ظالمانه از راه های دیگر همچون رسانه ، ادبیات و هنر نشان دهند که به نوعی انتقام گیری از اسلام ناب محمدی است .

 

وی با اشاره به تاریخ انتشار اولین کاریکاتور توهین آمیز و مصادف بودن آن با شکست صهیونست ها در لبنان خاطر نشانکرد: زمانانتشار و بازنشر این کاریکاتور ها در سال ۲۰۰۵ میلادی یک ماه بعد از شکست در جنگ ۳۳ روزه صهیونست ها در لبنان بود . 

 

امام جمعه شهرستان هرسین دلیل دوم این اهانت هارا انحراف افکار عمومی جهان دانست و بیان کرد: به دلیل امواج روبه گسترش اعتراضات دامنه دار علیه تبعیض نژادی ، بی عدالتی و فساد های فراگیر در این کشور ها قصد دارند افکار عمومی را منحرف کنند، فرانسه چندین ماه است که شنبه های اعتراض آمیز را سپری میکند . هدف از اهانت به مقدسات مسلمانان برانگیختن مسلمانان ساکن این کشور ها بوده تا اعتراضات جدی و اصیل مردم تحت شعاع قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد:ممکن است در واکنش به این حوادث چند نفر از عوامل تکفیری هم تحریک شده باشند و دست به اقدامات خشونت بار زده تا افکار عمومی غرب متوجه این اقدامات شود مخصوصا این که آمریکا و اروپا و صهیونیست ها گرفتار تابستان داغ و مشکلات داخلی و خارجی هستند .

 


حجت الاسلام اجرایی  با بیان اینکه سنجش میزان غیرت دینی مسلمان ها در جهان مخصوصا در اروپا از عوامل دیگر این اهانت است افزود: قبح شکنی و عادی سازی و بی تفاوت کردن مردم  نسبت به این اقدامات خبیثانه ، غیرت زدایی و تقویت بی توجهی به این اهانت ها در دستور کار استکبار رسانه ای قرار دارد .

 

وی تصریح کرد: واکنش نداشتن هوشمندانه متناسب با این اتفاق این نگرانی را به وجود می اورد که تکرار این اقدامات خبیثانه را در پی داشته باشد  و جهان اسلام بی تفاوت شود بنابراین در این شرایط لازم است کمپین ها و پویش هایی راه اندازی شود ، اعتراضات هدفمند و سراسری و قاطع که همه ی جهان اسلام ائمه ی جمعه ، نخبگان ، علما همه باید واکنش نشان دهند تا دشمن در این زمینه اجازه ی فکر تکرار این گونه اهانت ها را به خود ندهد .

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: اولین کاریکاتور توهین آمیز به واسطه یک نشریه دانمارکی بود بعد از فاصله ی کمی نشریه ی فرانسوی این اقدام توهین آمیز را انجام داد که منجر به اعتراضات و خشم مردم شد و در نهاریت به دفتر نشریه حمله کرده و ۱۷ نفر کشته شد .

 

وی افزود: دادگاهی برای رسیدگی به حادثه ی  حمله به دفتر نشریه تشکیل شد و مجدد نشریه فرانسوی اقدام به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر(ص ) کرد که اعتراضات مسلمانان را برانگیخت .

کد خبر 971471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha