۲۹۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر بندرعباس صادر شده است

فرماندار بندرعباس از صدور ۲۹۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر خبر داد و گفت: راه و شهرسازی و شهرداری در صدور پروانه ساختمانی و سند مالکیت و سایر خدمات به مردم تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «عزیزالله کناری» صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در محل سالن کنفرانس فرمانداری بندرعباس اظهار کرد: بازگشائی معابر و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی محلات فرسوده با حضور و مشارکت خود ساکنان یک ضرورت است که دفاتر تسهیلگری و شهرداری در این زمینه نقش بالایی دارند.

 

وی در این جلسه باتاکید بر لزوم توجه ویژه به احیای بافت فرسوده افزود: در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، علاوه بر توسعه و ارتقای زیرساخت های بافت فرسوده، ارتقای کیفیت و وضعیت شاخص های فرهنگی و اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

 

فرماندار بندرعباس گفت: دفاتر تسهیلگری و شهرداری در زمینه تشویق و ترغیب مردم نقش بالایی دارند که لازم است در کنار هم ایفای نقش کنند و ورود جدی تری به بافت فرسوده داشته باشند.

 

کناری ادامه داد: اولویت با نقاطی باشد که پتانسیل باز شدن معبر را دارند و کلیه اقدامات راه و شهرسازی، شهرداری، آب و برق، ثبت اسناد باید در جهت اصلاح بافت فرسوده به کمک اهالی محلات باشد.

 

وی همچنین بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲۹۵ پروانه در بافت فرسوده صادر شده که امیدوار کننده است و دفاتر تسهیلگری باید در جلسه آتی درخصوص نحوه تشویق و ترغیب مردم، تعداد پرونده‌های تشکیل شده و همچنین ارسال به شهرداری و اینکه در کدام قسمت از فرایند شهرداری قرار دارد و حتی چند پرونده تبدیل به پروانه ساختمانی شده و چه تعداد در حال ساخت است، گزارش ارائه دهند.

 

فرماندار بندرعباس ابراز داشت: شهرداری نیز نمایندگان خود را در دفاتر تسهیلگری مستقر کند تا روند تشکیل پرونده ها در دفاتر تسهیلگری انجام و مردم به راحتی و آسانی کارهای مربوط به اخذ پروانه ساختمانی را شروع و به اتمام برسانند.

 

کناری در پایان با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی و شهرداری در صدور پروانه ساختمانی و سند مالکیت  و هر گونه خدمات لازم دیگر به مردم تسریع کنند، گفت: دفاتر تسهیلگری که موفق به اخذ بیشترین سند و پروانه ساختمانی شوند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

کد خبر 971484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha