خشم مسلمانان ترکیه با بازنشر اهانت به مسلمانان

صدها نفر از مردم ترکیه در شهر استانبول تجمع کردند تا خشم خود را علیه هفته نامه طنز فرانسوی شارلی ابدو به دلیل بازنشر کارتون های توهین آمیز حضرت محمد (ص) اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، صدها نفر از مردم ترکیه در شهر استانبول تجمع کردند تا خشم خود را علیه هفته نامه طنز فرانسوی شارلی ابدو به دلیل بازنشر کارتون های توهین آمیز حضرت محمد (ص) اعلام کنند.

 

این اعتراض روز یکشنبه در میدان بیازیت استانبول برگزار شد و معترضین پلاکاردهایی را در دست داشتند که هشدار می دادند شارلی ابدو و رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

 

هفته نامه فرانسوی کاریکاتورهای کفرآمیز را در آستانه محاکمه مظنونان درگیر درگیری با اسلحه مرگبار در دفتر خود از پنج سال پیش تجدید چاپ کرد.

 

در ژانویه 2015 ، دو نفر به دفاتر روزنامه پاریس حمله کردند و 12 نفر را کشتند ، بسیاری از آنها برای انتشار کار می کردند.

 

این حمله که توسط مسلمانان در سراسر جهان محکوم شد ، گفته می شود پاسخی به کارتون توهین آمیز مجله از پیامبر اسلام (ص) چند سال قبل بود.

 

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه از اظهارنظر درباره انتشار کاریکاتورها و جلوگیری از انتشار آنها خودداری کرد و گفت او در جایگاهی نیست که مانع آزادی بیان در این کشور شود.

 

وزارت امور خارجه ترکیه انتشار کاریکاتورهای مجله را بی احترامی به اسلامی عنوان کرد و خواستار پاسخگویی دولت فرانسه به این اقدام شد.

 

کاریکاتورهای توهین آمیز مجله فرانسوی در ابتدا توسط روزنامه دانمارکی Jyllands-Posten در سال 2005 منتشر شد.

 

بازنشر کارتون های کفرآمیز موجب محکومیت و اعتراض در سراسر جهان اسلام شده است.

 

مسلمانان در سرتاسر جهان هفته و رئیس جمهور فرانسه را به دلیل برخورداری از استانداردهای دوگانه در مورد مسائل مربوط به اسلام و مسلمانان مورد انتقاد قرار می دهند.

 

در حالی که فرانسه طرحهای توهین آمیز ضد اسلامی را به عنوان آزادی بیان توجیه می كند ، معترضین می گویند فرانسه تعریف آزادی مطبوعات را با بیگانه هراسی مخلوط كرده است.

کد خبر 971512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha