اورژانس هوایی و موتوری توسعه پیدا می کند

نوری با بیان اینکه توسعه لجستیکی اورژانس هوایی و موتوری در دستور کار قرار دارد، گفت: اورژانس موتوری در تهران از گستردگی خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: دکتر «حسن نوری» در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی در ایران بعد از حادثه فرودگاه مهرآباد راه اندازی شد و ایران چهارمین کشور دنیا بود که اورژانس پیش بیمارستانی را راه اندازی کرد.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور افزود: در ایران در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی داریم، که شامل یک هزار و ۱۶۷ پایگاه شهری،  هزار و ۶۴۰ پایگاه جاده‌ای، ۴۵ پایگاه هوایی، ۵ پایگاه دریایی و ۳۴۶ پایگاه اورژانس موتوری می باشد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر لجستیک پیش‌بیمارستانی از برنامه‌های ما است، گفت: ما به دنبال اشکال جدیدی از خدمات هستیم و توسعه اورژانس هوایی و راه‌اندازی توسعه اورژانس موتوری از برنامه هایمان سازمان اورژانس می باشد و تهران در حال حاضر از ناوگان اورژانس موتوری خوبی برخوردار است.

نوری گفت: طزح ۲۴۷ که پیشگیری از سکته های قلبی است، و طرح پیشگیری از سکته های مغزی از طرح های ویژه سازمان اورژانس کشور است که در این طرح ها تشخیص درست و اقدام سریع در نجات جان بیماران بسیار حیاتی است و تکنسینهای اورزانس در این خصوص آموزش های لازم را دیده اند.

نوری با بیان اینکه پایگاه‌های دریایی اورژانس در سال‌های گذشته توسعه مطلوبی پیدا کرده است ، گفت: این پایگاهها انتقال مصدومین از جزایر جنوبی کشور به بندرعباس را برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته عمده تمرکز ما در شهرها و جاده‌ها بوده است، افزود: در حال حاضر به توسعه اورژانس پیش‌بیمارستانی در همه کشور توجه داریم، و در زمینه اورژانس ریلی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نوری بیان کرد: تاکنون در راه مبارزه با کرونا سازمان اورژانس کشور ۴ نیروی خود را از دست داده است و تاکنون تیش از ۲ هزار نفر از پرسنل عملیاتی کشور به کرونا مبتلا شده اند.

 

 

کد خبر 971519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha