فعالیت های خلاقانه و مردمی عامل اصلی کسب امتیاز برای دستیابی به عنوان پایتخت کتاب است

فلاح لاله زاری داشتن فعالیت های انگیزشی، خلاقانه و مردمی را از عوامل اصلی دز کسب امتیاز برای دستیابی به عنوان پایتخت کتاب بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان با تبیین اهداف و برنامه های این اداره کل برای دستیابی سمنان به عنوان پایتخت کتاب گفت: در این اداره کل در سال ۹۹ برنامه های مهمی در سطح ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار قرار دارد که طرح پایتخت کتاب یکی از این برنامه های مهم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه این برنامه جشنواره و رقابتی بین شهری در کشور است ادامه داد: تاکنون شش شهر اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز این عنوان را کسب کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در کسب این عنوان عوامل و برنامه های مختلفی تاثیر گذار است افزود: مشارکت گروه های مردمی در راس این برنامه ها قرار دارد.

 

فلاح لاله زاری از افتتاح دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان با مشارکت و همکاری یک تشکل مردمی خبر داد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستکاه اداری و شهرداری به بعنوان بخش مردمی در این طرح همکاری و مشارکت دارند و یک کارگروه نیز زیر نظر فرماندار سمنان شکل گرفته که در آن نقش و برنامه های بخش اداری مطرح و برنامه ریزی می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه فعالیت های انگیزشی، خلاقانه و مردمی در این طرح امتیاز آور است گفت: تجلیل از مفاخر و مشاهیر فرهنگی از برنامه هایی است که امسال توسط این اداره کل در استان پیگیری می شود.

 

وی به برنامه ایجاد و افتتاح مرکز اسناد کتابخانه ملی در سمنان نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه فعالیت های کتابخوانی باید یک سری اقدامات تبلیغی و انگیزشی در سمنان انجام شود که نصب المان های شهری، تبلیغاتی شهری، تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی، اجرای جام باشگاههای کتابخوان باید در سمنان اجرا و توسعه یابد.

 

فلاح لاله زاری در ادامه با اشاره به پیش بینی ایجاد ۳۰۰ باشگاه کتابخوان در این استان نیز اظهار کرد: برگزاری دوسالانه کتاب و تجلیل از مولفان برتر استانی نیز امسال در برنامه قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از شهرداری سمنان خواست برای حمایت از این طرح و توسعه کتابخوانی اقدام به ایجاد بازارچه های کتاب، جمعه بازار کتاب با هدف عرضه کتاب های دست دوم موجود در منازل، پیش بینی طرح های تشویقی مردم با ارائه تسهیلاتی نماید تا انگیزه لازم در شهروندان برای توجه به کتاب و مطالعه جلب شود.

 

این نشست با حضور شهردار و برخی از اعضای شورای شهر و نیز فعالان فرهنگی سمنان برگزار شد و در آن در خصوص راهها و تدابیر لازم برای کسب عنوان پایتخت کتاب برای سمنان بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 971588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha