استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی در راستای توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری و کشاورزی دارد و گردشگری و کشاورزی از هم جدا نیستند بلکه مکمل هم خواهند بود.

به گزارش حبرگزاری شبستان از زاهدان، علیرضا جلالزایی در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: گردشگری و کشاورزی از هم جدا نیستند و کشاورزی یکی از شاخه های گردشگری است و اقداماتی در رابطه با گردشگری کشاورزی صورت گرفته و با ایجاد دهکده و مزارع گردشگری بدنبال توسعه این شاخه از گردشگری در استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: کمیابی و ویژگی های منحصربفرد میوه های گرمسیری استان میتواند گردشگری کشاورزی را در سطح کشور برجسته کند.

وی گفت: وجود بزرگترین باغ انبه در بلوچستان، باغ‌های موز چابهار، میوه های استوایی و غیره از ظرفیت های ویژه کشاورزی استان هستند.

جلالزایی یادآور شد: از محصولات کشاورزی در زمینه صنایع دستی استفاده های خوبی صورت گرفته که موجب اشتغال بسیاری برای روستاییان استان شده است.

*توسعه مشاعل خانگی در سیستان و بلوچستان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز از همکاری با جهاد دانشگاهی در راستای اهداف طرح توسعه مشاغل خانگی خانه داد و گفت: جلسه‌ای با حضور نماینده جهاد دانشگاهی به منظور برنامه ریزی در راستای اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد که در راستای کمک و رونق اقتصاد خانوار تحقق کاهش تولید و حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی برگزار شد.

بهروز عیسی زایی بیان کرد: مقرر شد اهداف و برنامه های صنایع دستی استان در مورد مشاغل خانگی، معرفی پشتیبان های مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی و افرادی که زیرمجموعه طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در استان هستند در اختیار جهاد دانشگاهی برای ادامه اجرای این طرح قرار گیرد.

وی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی طرح دو جانبه بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی است که در راستای تسهیل امر اشتغال در استان اجرا می‌شود.

کد خبر 971606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha