۵۶ درصد از منازل روستایی گلستان غیرمقاوم است/ مقاوم سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری

حسینی گفت: با توجه به غیرمقاوم بودن ۵۶ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در گلستان، امسال ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» شامگاه امروز(دوشنبه 24 شهریور) در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده رامیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است و در گسل زلزله واقع شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: با توجه به نتیجه سرشماری نفوس مسکن سال 95 از 208 هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای گلستان، 110 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم است لذا برای پیشگیری از ایجاد خسارت وسیع در حوادث و به منظور به روزرسانی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی طرح ضربتی آمارگیری از واحدهای مسکونی روستایی در سطح گلستان آغاز شده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه 56 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان گلستان غیرمقاوم است امسال اعتبار ویژه ای معادل 350 میلیارد تومان در فاز نخست به استان گلستان اعتبار تخصیص یافت و در روز روستا کلنگ عملیات اجرایی ساخت 7 هزار واحد غیرمقاوم به زمین خواهد خورد، همچنین در کنار این طرح 3 هزار واحد مسکن محرومان مقاوم سازی می شود که در مجموع امسال 10 هزار واحد مسکونی ناایمن در گلستان مقاوم سازی خواهد شد.

 

حسینی از مردم خواست از فرصتی که دولت برای مقاوم سازی واحدهای فرسوده گذاشته نهایت استفاده را ببرند و با مراجعه به اداره بنیاد مسکن محل سکونت خود از تسهیلات و کمک های محل حساب 100 و محل اقشار کم درآمد بهره مند شوند تا با همکاری و مشارکت مردم واحدهای غیرمقاوم روستایی در مدت کوتاهی ایمن شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان به خسارت زلزله در رامیان اشاره کرد و متذکر شد: پس از وقوع زلزله در رامیان در کمتر از 48 ساعت 16 اکیپ ارزیابی بنیاد مسکن در منطقه حاضر شدند که 195 واحد مسکونی در رامیان و 55 واحد در آزادشهر دچار خسارت شدند که این واحدها نیاز به بهسازی و بازسازی دارند.

 

کد خبر 971732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha