توزیع لاستیک در سامانه جامع تجارت، مشکل تفاوت قیمت در بازار را برطرف می‌کند

خراسانی با بیان اینکه توزیع لاستیک سواری و وانتی در سامانه جامع تجارت، مشکل تفاوت قیمت این کالا‌ها را در بازار برطرف می‌کند، گفت: از ابتدای سال، میزان تولید لاستیک نیمه سنگین در سامانه جامع تجارت ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وحید خراسانی شب گذشته (دوشنبه 24 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: توزیع لاستیک سواری و وانتی در سامانه جامع تجارت، مشکل تفاوت قیمت این کالا‌ها را در بازار برطرف می‌کند. از ابتدای سال، میزان تولید لاستیک نیمه سنگین در سامانه جامع تجارت ثبت نشده است و کسی نمی‌داند این لاستیک‌ها کجا هستند.

 

کارشناس صنعت لاستیک با بیان اینکه ابزار نظارتی ستاد تنظیم بازار، سامانه جامع تجارت است گفت: زمانی که تولیدکننده محصول خود را در این سامانه ثبت نکند نمی‌توان بر توزیع آن نظارت کرد.

 

وی افزود: چطور لاستیک وارداتی رینگ ۱۶ در سامانه جامع تجارت ثبت و بر این اساس توزیع می‌شود و در اختیار راننده قرار می‌گیرد، اما تولید داخلی همان لاستیک نمی‌تواند در سامانه ثبت و توزیع شود.

 

خراسانی گفت: بر اساس آمار ۶۳۰ هزار حلقه لاستیک وانتی تولید داخل در سامانه جامع تجارت ثبت نشده است. لاستیک‌های سبک تولید داخل فقط کافی است در سامانه جامع تجارت ثبت شود نه اینکه حواله‌ای فروخته شود.

 

کارشناس صنعت لاستیک گفت: اگر تولید کننده لاستیک خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کند اختلاف قیمت در بازار از بین می‌رود./

کد خبر 971744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha