حمله به کاروان‌‌های نظامی آمریکا در عراق

دولت عراق می گوید ، دو کاروان نظامی و لجستیکی دیگر ائتلاف به رهبری آمریکا توسط بمب های کنار جاده ای در عراق هدف قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دولت عراق می گوید ، دو کاروان نظامی و لجستیکی دیگر ائتلاف به رهبری آمریکا توسط بمب های کنار جاده ای در عراق هدف قرار گرفته اند.

 

در بیانیه دوشنبه شب اداره امنیت رسانه وابسته به دفتر نخست وزیر عراق ، آمده است که اولین بمب کنار جاده ای در بزرگراهی در استان قادسیه در جنوب عراق منفجر شده است. انفجار دوم نیز در استان بابل در مرکز عراق اتفاق افتاد.

 

در این بیانیه آمده است: این دو بمب کنار جاده ای کاروانهای کامیونهای حامل تجهیزات ائتلاف بین المللی (به رهبری آمریکا) را هدف قرار دادند. این انفجارها هیچ خسارتی نداشته و به کاروان ها آسیبی نرسیده است.

 

همچنین در اوایل روز سه شنبه ، یک موشک کاتیوشا در داخل منطقه سبز فرود آمد ، جایی که سفارت ایالات متحده و بسیاری از نمایندگی های دیپلماتیک و دفاتر دولتی در آن واقع شده است.

 

در همین حال ، خبرنگار خبرگزاری الحدث مستقر در امان ادعا می کند که حداقل سه موشک شلیک شده به منطقه سبز توسط پدافند هوایی بر فراز سفارت آمریکا ساقط شده است.

 

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات تازه را بر عهده نگرفته است ، اما این حملات آخرین حمله از مجموعه انفجارهایی است که نیروهای اشغالگر آمریکایی را در میان احساسات ضد آمریکایی در این کشور مورد حمله قرار داده است.

کد خبر 971754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha