تجهیز یک هزار حوزه علمیه کشور به موسسات قرآن و  عترت (ع)

رییس دبیرخانه صدورمجوز موسسات مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور بااعلام صدور مجوزفعالیت 105موسسه از انعقاد تفاهم نامه همکاری باحوزه های علمیه برای تجهیز یک هزارحوزه علمیه به موسسات قرآن وعترت (ع)خبرداد.

 

محمد انصاری راد، رییس دبیرخانه صدور مجوز موسسات مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با اعلام انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور به خبرنگار شبستان گفت: بنابر این تفاهم به عمل آمده مقرر است که نزدیک به یک هزار حوزه علمیه خواهران و برادران در سراسر کشور به موسسات قرآن و عترت (ع) البته از نوع تخصصی برای انجام فعالیت های خاص تجهیز شوند.

وی با بیان این مطلب که فرآیند اجرای این طرح آغاز شده است، اظهار کرد: هم اکنون 50 حوزه علمیه به این موسسات تجهیز شده اند و به نظر می رسد با رویکرد تخصصی حوزه های علمیه در فعالیت های قرآنی توان دستاوردهای خوبی را در آینده نزدیک با فعالیت این موسسات شاهد بود.

انصاری راد درباره تعداد مجوزهای صادر شده این دبیرخانه در سه ماهه پاییز تصریح کرد: 105 موسسه در این مدت موفق به دریافت مجوز از دبیرخانه صدور مجوز مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور شده اند که این میزان در مقایسه با سه ماهه تابستان هفت درصد افزایش داشته است و هم اکنون به طور کلی 790 موسسه از این دبیرخانه مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

 

رییس دبیرخانه صدور مجوز موسسات مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی درباره دلایل این رشد کمی بیان کرد: تسهیل روند صدور مجوز فعالیت برای موسسات قرآن و عترت (ع) ، واگذاری انجام بخشی از مراحل صدور مجوز به استان ها و مشارکت استان ها در اجرای هرچه بهتر و سریع تر این مراحل بر رشد آمارها اثر مستقیم داشته است.

وی ادامه داد: پیش از واگذاری انجام بخشی از مراحل صدور مجوز به استان ها، تمامی متقاضیان برای مصاحبه و سایر اقدامات باید به تهران می آمدند که این امر در کنار سایر مراحل کار را گاه دو یا سه سال به طول می کشاند، اما هم اکنون در صورت نبود مانع و مشکل جدی این کار طی مدت زمان بسیار کوتاه تر انجام می شود.

انصاری راد با بیان این مطلب که بنابر پیش بینی های انجام شده تا پایان سال جاری نزدیک به یکصد موسسه دیگر نیز برای فعالیت خود مجوز دریافت می کنند، عنوان کرد: اداره پژوهش مرکز طرح رتبه بندی موسسات قرآنی را بر اساس توانایی و کارآمدی آنها در دست بررسی دارد که بر اساس آن در آینده نزدیک می توان هم موسسات را سطح بندی کرده و هم حمایت ها را متناسب با سطح آنها اعمال کرد.

 

وی درباره دیگر اولویت های کاری دبیرخانه صدور مجوز مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور ابراز کرد: تلاش برای تامین فضای موسسات قرآنی به شیوه رهن نه اجاره بها تا در پایان مدت زمان قرارداد، وجه کامل در اختیار موسسات باشد و نیز کوتاه کردن فرآیند ثبت قانونی آنها از طریق رایزنی با نیروی انتظامی از مهمترین این اولویت ها محسوب می شود.

انصاری راد خاطرناشن کرد: حذف موانع موجود در مسیر ثبت حقوقی و قانونی موسسات و نیز کاهش زمان صدور مجور برای متقاضیان از طریق راه اندازی اتوماسیون در سال 91 که بخش عمده ثبت نام ها و پیگیری ها از طریق آن انجام می شود، از دیگر اولویت های کاری دبیرخانه تا پایان سال جاری به شمار می رود.

دبیرخانه صدور مجوز مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور وظیفه صدور مجوز فعالیت موسسات قرآن و عترت (ع) برای متقاضیان را عهده دار است و این امر را با همکاری مراکز استانی و نیز طی کردن فرآیندی خاص انجام می دهد.

پایان پیام/
 

کد خبر 97188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha