شهردارانِ امروز همان مطالب دهه ۶۰ را مطرح می کنند/ به جای بیان تکراری مشکلات طرحی ارائه دهید

فدایی در خطاب به شهردارها گفت: همایشی مفید است که به جای بارها مطرح کردن تکراری مشکلات، بندهای قانونی که فکر می کنید دست شما را بسته با یکدیگر بحث و تبادل کنید تا در نهایت به یک طرح برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی سه شنبه (25 شهریور) در همایش شهرداران استان با بیان اینکه شهرداری های کشورهای دیگر اختیارات زیادی دارند، گفت: بنده با سابقه ترین فرد در این سالن در خصوص مسائل عمرانی هستم که بیش از 10.5 سال معاون امور عمرانی در استان کرمان بودم و در جلسات مختلف شهرداری ها در سال های گذشته حضور داشتم؛ همان حرف ها و صحبت هایی که در سال 65، 67 و ... مطرح می کردند همان مطالبی است که امروز شهرداران مطرح می کنند؛ جای سوال است که چرا اینگونه است؟ زیرا توجه به اصول اساسی کارها نمی کنیم.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه متأسفانه از ابزار به درستی استفاده نمی‌کنیم، اظهار داشت: مهمترین قوه جمهوری اسلامی قوه مقننه است؛ ابزار کار ما قوانین هستند و مطمئن باشید هیچگاه مشکلات شما حل نخواهد شد مگر اینکه اشکالات قانونی حل شود پس باید از ابزار درست استفاده کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه باید یک قانون شفاف تصویب شود، خاطر نشان کرد: قانون نباید به‌ گونه ‌ای باشد که هرکس از آن قانون برداشت مختلفی داشته باشد و ما باید قوانین را درست کنیم و یک واقعیت این است که مجالس قانون‌ گذاری ما نوعاً مجالس کارشناسی و تخصصی نیست.

 

 

فدایی با بیان اینکه زیربنای مشکلات؛ قانون و مسائل فرهنگی است و تا زمانی که فرهنگ، قانون و آیین نامه را درست نکنیم این مسائل حل نمی شوند، ادامه داد: متأسفانه در جلسات می بینیم شهرداران، شهرداری ها و فرمانداری ها درباره قوانین هیچ اظهار نظری نمی کنند؛ بنابراین اول باید قوانین را اصلاح کنیم و تا زمانی که این قوانین را اصلاح نکنیم نمی توانیم دست روی دست بگذاریم تا قوانین اصلاح شود و باید با همین قوانین و مشکلات کار کرده و به مردم خدمات ارائه دهید.

 

 

وی اظهار داشت: همایشی مفید است که به جای بارها مطرح کردن تکراری مشکلات، بندهای قانونی که فکر می کنید دست شما را بسته با یکدیگر بحث و تبادل کنید تا در نهایت به یک طرح برسیم و آن را به مجمع نمایندگان استان ارائه دهید تا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی آن مشکل را به صورت اساسی حل کنند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه شهرداری مسئول شهر است، گفت: در شرایطی که ما این کمبودها و محدودیت ها را داریم، شهرداران در این شرایط باید برای ارائه خدمات اولویت بندی کنند و این اعتبارات را جایی هزینه کنیم که نفع آن برای مردم بیشتر است و یا درصد بیشتری از مردم نفع می برند و یا آثار اجتماعی و فرهنگی بیشتر است، لذا مدیریت شهر و شهردار اینجا است که بتواند درست اولویت بندی کند و در شرایطی که امکانات کم است بتواند درست مدیریت کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر اینکه تعاملات بین دستگاه‌ های اجرایی که بخشی به قانون، آئین نامه و فرهنگ بر می‌گردد و وقتی این تعاملات نیست، راه‌ حل آن عدم ارائه خدمت ‌رسانی به مردم نیست و وقتی شما پروژه‌ ای را تعطیل می ‌کنید مردم ضرر می‌ کنند.

 

 

فدایی ادامه داد: در هیچ شرایطی هیچ پروژه‌ ای نباید تعطیل شود زیرا نتیجه آن این است که خدمت رسانی به مردم معطل بماند و با تأخیر انجام شود و دستگاه ‌ها با تعطیل شدن پروژه‌ ای ضرر نمی‌ کنند بلکه در این میان مردم بیشتر ضرر می کنند.

 

 

وی اظهار داشت: فلسفه وجودی شهرداری ها فراهم کردن شرایط زندگی و ارائه خدمات به مردم است؛ شهردار بودن کار بسیار سختی است و یکی از دلایل آن عدم وجود قوانین مناسب و همچنین تعامل با شوراهای شهر است اما با وجود همه این شرایط نباید خدمات رسانی به مردم را تعطیل کرد.

 

 

استاندار ادامه داد: کمیسیون ماده 5 به معنای این است که طرح جامع و تفصیلی درستی نداشتید و متأسفانه در این کمیسیون کاربری ها را تغییر می دهید و این کمیسیون فقط باید موارد خاص و اضطراری تشکیل شود اما شاهد این هستیم که به هر بهانه این کمیسیون تشکیل و کاربری ها را تغییر می دهند.

کد خبر 971906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha