تهران نیازمند ۵۴ پد بالگرد است

گفت: برخی از پدهای بالگرد تهران نیازمند جانمایی مجدد است و برای پوشش تهران نیازمند ۵۴ پد بالگرد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «پیمان صابریان» در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با تبریک چهل و پنجمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: با شیوع کرونا شرایط ما دچار تغییرات زیادی شد و شرایط تمام جامعه تغییر کرد و با توجه به اینکه اورژانس در خط مقدم مبارزه با این ویروس می باشد ما نیز با تغییراتی همراه بودیم.

رییس اورژانس تهران خاطر نشان کرد: کرونا باعث افزایش ماموریتهای سازمان اورژانس کشور شد به صورتیکه تعداد ماموریتهای ما نسبت به سالهای قبل به ۲ برابر رسید.

وی با تاکید بر اینکه برای پاسخگویی به سوالات کرونایی دیسپچ جداگاه ای راه اندازی شد افزود:: حدود ٢۵ هزار تماس در روز پاسخ داده شد و در برخی موارد جواب ها با پزشک متخصص هم مشاوره صوررت گرفت.

صابریان با تاکید بر اینکه روزانه در حدود ۵۰۰۰ ماموریت هم در تهران داشته ایم گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد ماموریت ها مربوط به بیماران کرونایی بود.

وی با بیان اینکه کد ٢۴٧ و کد ۷۲۴ دو خدمتی است که برای جلوگیری از عارضه دار شدن سکته های قلبی و مغزی است افزود:  از کد ۲۴۷  روزی ۱۰ تا ۱۵ نفر و از کد ٧٢۴ نیز  ١۵ تا بیست نفر استفاده می کنند.

صابریان در خصوص اورژانس هوایی گفت: با کمک شهرداری تهران ۳۷ پد بالگرد در تهران داریم و هم اکنون اورژانس هوایی تهران روزی یک تا۲ ماموریت پروازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۳۰ موتورلانس در تهران فعال هستند، افزود: این موتورلانس ها روزانه تا ۱۳۰۰ ماموریت انجام می دهند و با توجه به سرعت عمل آنها زودتر به بالین بیمار می رسند.

 

کد خبر 971919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha