اجرای ۱۰۰ ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس/ نمایشگاه «اقتدار ۴۰» برپا می شود

فلاحی گفت: ۱۰۰ ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا فلاحی» صبح امروز (۲۵ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه سال جاری آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، گفت: در همین راستا بیش از ۲ هزار عنوان برنامه برای اجرا در هفته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

 

وی از اجرای ۱۰۰ برنامه محوری همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در هفته دفاع مقدس امسال رژه نیروهای مسلح به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد اما از پنج هزار رزمنده به صورت سازمانی و عمومی در خراسان جنوبی تجلیل می شود.

 

فلاحی برگزاری سخنرانی ویدیو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب در ۳۱ شهریور ماه و افتتاح نمایشگاه اقتدار ۴۰ را از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و ادامه داد: این نمایشگاه اقتدار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برپا خواهد شد و از طریق فضای مجازی و صدا و سیما این نمایشگاه را به خانه‌های مردم می‌بریم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از ۱۰ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس، رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های محوری در این هفته است.

 

وی از کلنگ‌زنی ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد و افزود: نشست‌های مشترک فرماندهان نظامی، پخش فیلم و مستند از بستر صدا و سیما از دیگر برنامه‌ها است که با هدف اطلاع‌بخشی به قشر جوانی که جنگ را درک نکردند انجام خواهد شد.

 

فلاحی به آغاز ساخت مرکز موزه دفاع مقدس مرکز استان اشاره کرد و گفت: برآورد اولیه ساخت این موزه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که با توجه به افزایش قیمت‌ها این رقم افزایش پیدا کرده است.

 

وی یادآور شد: تاکنون ۲ میلیارد به صورت ملی و استانی برای این پروژه اختصاص یافته اما ناکافی و نیازمند توجه ویژه است.

 

 

 

کد خبر 971920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha