اسلام روایات زیادی برای تمجید صداقت و مذمت دروغگویی دارد

تولیت مدرسه علمیه ایروانی گفت: اسلام روایات زیادی برای تمجید صداقت و مذمت دروغگویی دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه ایراوانی برگزار شد، گفت: در کتاب تحفه‌العقول از پیامبراسلام(ص) حدیثی بیان شده که در آن ویژگی های صادقین بیان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: در این حدیث آمده است که یک روزی شمعون از نسل حواریون حضرت عیسی(ع) نزد پیامبر اسلام(ص) آمدند و از ایشان درباره صادقین سوال کردند که حضرت چهار علامت را برای آنها برشمردند.

وی بر اساس این حدیث پیامبر(ص) درباره نخستین نشانه صادقین، عنوان کرد: افراد صادق در گفتار صداقت دارند و هیچ‌گاه خود را به دروغ آلوده نمی‌کنند؛ شخص دروغگو به خداوند مومن نیست، در اسلام روایات زیادی برای تمجید صداقت و مذمت دروغگویی بیان شده است.

آیت الله مجتهد شبستری درباره دومین نشانه صداقت، اظهار کرد: تصدیق وعده‌هالی الهی دومین نشانه صداقت شخص است.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی درباره سومین نشانه انسان صادق، ابراز کرد: شخص صادق نسبت به عهدی که با خداوند متعال و بندگان الهی بسته وفادار می‌شود.

وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی درباره وفای به عهد بیان شده است، عنوان کرد: در روایات آمده که وفای به عهد نشانه ایمان و عهدشکنی نشانه نفاق است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره چهارمین ویژگی انسان صادق از دیدگاه پیامبر(ص) گفت: انسان صادق از حیله و مکر دور است و این حالت همان صداقت عملی است.

 

کد خبر 971942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha