پایداری و عزت طلبی در منش حضرت زینب(س) نمایان است

حجت الاسلام بهجت پور گفت: بايد انتظار داشته باشيم كه افرادي در صدد انتقام گيري از افرادي باشند كه مسير درست را حركت مي كنند و مسير بندگي را طي مي كنند و در مسير بندگي گوش به فرمان حضرت حق مي دهند.

به گزارش خبرگزاري شبستان، «حجت الاسلام والمسلمين عبدالكريم بهجت پور» در نشست برخط با موضوع «عزت مداری در حادثه عاشورا و تبلور آن در سیره حضرت زینب(س) با بيان اينكه در حادثه عاشورا، پايداري و عزت طلبي در سيره و منش حضرت زينب(س) متبلور مي باشد، افزود: انسان داراي فطرتي انساني و الهي است كه اگر به خوبي تجلي پيدا كند و شكوفا شود، بشر كاملا به عنوان جمع هاي هم افزا روز به روز يكديگر را كامل مي كنند و فرصت بهتر براي زندگي كردن و حركت پرشتاب به سمت سعادت بشر را فراهم مي سازند.

 

مدير حوزه هاي علميه خواهران عنوان كرد: متاسفانه بشر با گرفتن رنگ زمين و هبوط به سمت زمين و ارتزاق از ظرفيت هاي زميني دچار غفلت و انتخاب هاي نادرست مي شود و اين گم گشتگي و تغيير ضائقه سبب خواهد شد كه ظرفيت هاي خودش را در مسيري بكار ببرد كه اين مسير براي سقوط انسانيت رنگ مي گيرد.

 

حجت الاسلام والمسلمين بهجت پور با بيان اينكه ماندن به پاي ارزش هاي اسلامي و ظهور دادن ظرفيت هاي الهي بشر هزينه دارد، افزود: بايد انتظار داشته باشيم كه افرادي در صدد انتقام گيري از افرادي باشند كه مسير درست را حركت مي كنند و مسير بندگي را طي مي كنند و در مسير بندگي گوش به فرمان حضرت حق مي دهند.

 

وي گفت: بايد جرياني كه مسير درست را حركت مي كند، هزينه آن را بپردازد كه يكي از موارد پرداخت هزينه اين است كه در اين جريان مقاومت داشته باشد.

 

استاد تفسير قرآن كريم ابراز كرد: ايمان به خدايي كه غالبي است كه مغلوب كسي نمي شود، قاهري كه مقهور ديگران نمي شود،‌ مي تواند به انسان قدرت مقاومت در ميدان هاي سخت را بدهد.

 

مدير حوزه هاي علميه خواهران بيان كرد: حضرت علي(عليه السلام) در جنگ صفين خطاب به يارانش فرمودند كه «الموت في حياتكم مقهورينو الحياة في موتكم قاهرينيعني مرگ شما زماني است كه مقهور باشيد و زندگي شما زماني است كه عزيز و سربلند باشيد حتي اگر كشته شويد.»

 

وي گفت: عزت به معني مقلوب جريان مقابل قرار نگرفتن و از مواضع خود دست نكشيدن در هر موقعيتي است، به معناي اينكه شعار، اعتقاد و ايمان ما سربلند باقي بماند.

 

حجت الاسلام والمسلمين بهجت پور اظهار داشت: مساله عزت و نحوه عزت طلبي يكي از خواسته هاي بشر است بدين صورت كه مقهور جريان هاي مخالف نشود كه قرآن به آن پاسخ داده است.

 

وی گفت: آن چيزي كه به انسان عزت مي دهد اعتقادات پاكش است بنابرين چنانچه داراي اعتقادات و باورهاي پاك و نوراني باشد اينها بال پرواز محسوب مي شوند كه اين امر به وسيله عمل صالح بالا مي رود.

 

مدير حوزه هاي علميه خواهران ابراز كرد: براي اينكه انسان در مسير عزت و عزت مندي قرار بگيرد بايد خود را به كانون عزت يعني خداوند متعال متصل كند و رنگ الهي در وجود او كاملا مستقر و بندگي خدا در همه ميدان هايي كه او برايش تعيين مي كند، نمايان شود.

 

وي گفت: با بررسي حماسه امام حسين(ع) در حادثه عاشورا در مي يابيم که این حادثه بر مبنای عزت نفس و کرامت انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمين بهجت پور با بيان اينكه روح حماسه در حادثه عاشورا و در حركت اباعبدالله الحسين(ع) به نحو شايسته اي نمايان شده است،‌ افزود: از نگاه قرآن، عزت انسان جرياني نيست كه با مرگش خاتمه پيدا كند و به شرط حياتش باشد بلكه راه تحصيل عزت اين است كه به عزيز واقعي يعني خداوند متعال وابسته باشيم.

 

وي بيان كرد: ايمان به پيغمبر(صلي الله عليه و آله) و رهنمودهاي ايشان و تربيت درست در خانواده ها مي تواند عزت ما را تضمين كند و ما را از خاري و ذلت دور سازد.

 

استاد حوزه علميه گفت: حضرت زينب(سلام الله عليها) زماينكه سر و صداي بازار كوفه را شنيد با سخنراني خويش آيينه اي جلوي روي كوفيان گذاشت و به كوفيان گفت كه شما چه حادثه بزرگي را رقم زديد و چه جنايت ماندگاري را داشتيد.

 

وي اظهار داشت: حضرت زينب(سلام الله عليها) زمانيكه وارد دستگاه ابن زياد با اين همه شوكت شد، با حركت باشكوهش ابن زياد را به درد آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه استكبار جهاني تمام تلاشش را براي به بردگي در آوردن مردم انجام مي دهد،‌ افزود: امروز استكبار از طريق گسترش شهوت راني و درگير كردن جوانان و غرق كردن آن ها در لذت هاي شهواني زمينه را براي خواب كردن مردم فراهم كرده اند.

 

وی با  اشاره به جولان دشمن در كشورهايی مانند بحرين،‌ امارات و غيره كه به اصطلاح اسلامي هستند، تصریح کرد: قصابان صهيونيست ملتي را آواره مي كند و اشتهاي گسترش مرزهاي غصبي خود را دارند و تلاش براي خفه كردن تعداد اندكي از فلسطينيان باقي مانده در باريكه فلسطين را در سر مي پرورانند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: در شرايطي كه حاكم مستكبري چون ترامپ در صدد به دست آوردن راي است، حاكم دست نشانده شان دست دوستي با اسرائيل می دهد.

 

وی گفت: دشمنان روح حماسه در مردم را از طريق شهوات كشته اند و حتي زماني كه مي خواهند روح حماسه را زنده سازند با جدا كردن از بصيرت اين اقدام را انجام مي دهند، جاهلاني كه به جاي اينكه آمريكا و صهيونيست را نشانه بروند، مسلمان كشي کرده و دشمن ترين دشمن استكبار جهاني يعني ايران اسلامي را دشمن خود قلمداد و براي گرفتن امنيتش تلاش مي كنند و شيعيان را كه در مكتب امام حسين(ع) تربيت مي شوند، مورد هجمه قرار مي دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: زينب(سلام الله علیها) به ما آموخت كه بايد مبارزه و هلال نوراني اسلام را تبديل به بدر منير كرد بنابرين زنان مي توانند چنين نقش هايي را داشته باشند، زنان مسلمان و درس آموز از مكتب اباعبدالله الحسين(علیه السلام) بايد مراقبت هاي لازم را بر جامعه، خاندان و خانواده شان داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز زنان مسلمان بايد به زنان جهان شخصيت فراموش شده شان را يادآوري كنند، افزود: زنان مسلمان بايد نشان دهند كه زني با روح حماسي و زن عزت مدار و زن خود به خدا سپرده نيز وجود دارد.

 

کد خبر 971956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha