سوال نمایندگان کرمانشاه در جلسه غیر علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد

سوال نمایندگان کرمانشاه از وزیر کار در جلسه غیر علنی بنا به درخواست نمایندگان سوال کننده مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 25 شهریور سوال عبدالرضا مصری و رشیدی نمایندگان استان کرمانشاه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد که نماینده سوال کننده درخواست بررسی سوال خود از وزیر تعاون در جلسه غیر علنی را مطرح کرد و گفت قطعا طرح این سوال در جلسه غیر علنی به نفع کشور است و بنده دلایلی را که برای محرمانه بودن این سوال می خواهم عرض کنم، همان دلایلی است که در جلسه غیر علنی آنها را مطرح می کنم.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با طرح سوال در جلسه غیر علنی گفت: مطلب به این مهمی باید به اطلاع مردم برسد. اصل مسئله این است که دولت در خصوص بسیاری از احکام برنامه عمل نکرده است. در مورد 20 درصد افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قانون اجرایی نشده است. در مورد میزان حداقل حقوق کارگران نیز قانون اجرا نشده است و دولت باید پاسخگو باشد و بهتر است این مسایل در جلسه علنی به اطلاع مردم برسد.

 

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در اخطار قانون اساسی و با استناد به اصول 102 و 207 گفت: بنده در توضیحات آقای مصری متوجه نشدم که چرا باید جلسه غیر علنی باشد. طبق اصول 102 و 207 قانون اساسی در صورتی که موضوعات امنیتی مطرح شود، جلسه غیر علنی می شود. در سوال آقای  مصری چه موضوع امنیتی وجود دارد که باید جلسه، غیر علنی شود؛ این وهن قانون است.

 

در نهایت، نمایندگان با 160 رای موافق، 42 رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 260 رای با بررسی سوال نمایندگان کرمانشاه از وزیر تعاون در جلسه غیر علنی موافقت کردند./

کد خبر 971986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha