رفع نقاط حادثه خیز در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی است

اسلامی با یادآوری ارائه پیش نویس سند راه های کشور در کمیسیون ادامه داد: رفع نقاط حادثه خیز در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه در جلسه شورای ایمنی راه‌های کشور در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: به منظور ارتقای حمل و نقل زمینی باید از تمام ظرفیت‌ها و منابع سازمان راهداری بهره برد.

 

محمد اسلامی با یادآوری ارائه پیش نویس سند راه های کشور در کمیسیون ادامه داد: رفع نقاط حادثه خیز در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی است.

 

وی از ضعف فرهنگ رانندگی در کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از راه های کاهش تصادفات جاده ای، ایمن سازی راه ها و رفع نقاط حادثه خیر است.

 

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید 180 کیلومتر بر آزادراه های کشور اضافه شده است، تصریح کرد: به پیمانکار آزادراه زنجان- تبریز اخطار داده شده و در صورت توجه نکردن به اخطارهای ارائه شده ۲۵ درصد هزینه تمام شده به پروژه اضافه شده و از پیمانکار کسرخواهد شد.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی به تنظیم نقشه راه استان زنجان در تمام ابعاد مدیریتی اشاره کرد و گفت: نقشه راه های استان تهیه شده است.

 

فتح الله حقیقی با یادآوری اینکه ایمنی مسیر منتهی به قیدار و محورهای روستایی باید مورد توجه قرار گیرد از شناسایی 50 نقطه حادثه خیر در استان خبر داد و گفت: ایمنی این راه‌ها نیاز به اعتبار زیادی دارد.

 

به گفته استاندار زنجان، قوه قضائیه در خصوص تخلف پیمانکار زنجان به تبریز وارد عمل شده و تذکرات جدی داده شده است.

 

وی با یادآوری وجود 8 درصد آزادراه های کشور در استان زنجان گفت: سهم استان زنجان در بزرگراه ها کمتر از یک درصد است.

 

کد خبر 971997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha