آتش زدن زباله تخلف است/ لزوم نگاه مسئولانه به معضل چرای دام در زباله ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به مشاهده چرای دام در زباله ها گفت: اگر نگاه مسئولانه داشته باشیم و تصور کنید از شیر و گوشت این دام ها فرزندان تغذیه می کنند مسلماً حساسیت بیشتری به خرج خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مرجان شاکری سه شنبه(۲۵ شهریور) در نشست شهرداران استان گفت: در استان کرمان به جز شهر زرند، در هیچ یک از شهرستان های استان کرمان سرانه فضای سبز متناسب با سرانه استاندارد شهری نیست.

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: سگ های ولگرد و بلاصاحب چالش های جدی ایجاد کردند و آتش زدن زباله جزو تخلف محسوب می شود؛ چرای دام در این زباله ها صورت می گیرد که اگر نگاه مسئولانه داشته باشیم و تصور کنید که از شیر و گوشت این دام ها فرزندانتان تغذیه می کنند مسلماً حساسیت بیشتری به خرج خواهیم داد.

 

 

وی اظهار داشت: در کشتارگاه ها به صورت جدی در همه شهرستان ها مشکل داریم و یک تقابلی بین محیط زیست و شهرداری پیش می آید اما شهردار بردسیر اقدامات مؤثری در جهت رفع مشکلات کشتارگاه ها انجام داد.

 

 

شاکری گفت: مسلماً کاستی ها مربوط به یک دوره نیست و قطعاً این اتفاقات در طول دوره های متوالی افتاده و ما توقع نداریم که همه مشکلات یک روزه حل شود اما قطعاً نیاز به برنامه زمانبندی داریم.

 

 

وی اظهارداشت: پسماندها شاید اکنون مشکلاتی ایجاد نکند اما در سالیان آینده مشکلات جدی در این بحث خواهیم داشت بنابراین به بازیافت پسماند توجه شود.

 

کد خبر 972036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha