ورود بخش خصوصی به ساخت و تجهیز سالن‌های تئاتر ارزشمند است

تماشاخانه‌‌ ایران‌مال با حضور مدیران ارشد فرهنگی و جمعی از هنرمندان کشور از جمله داریوش ارجمند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، تماشاخانه ایران‌مال با حضور «سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و جمعی از هنرمندان از جمله نادر مشایخی، بهروز رضوی و داریوش ارجمند افتتاح شد.

 


در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی مجموعه بازار بزرگ ایران و داریوش ارجمند دقایقی را به سخنرانی در اهمیت افزایش سالن‌های تئاتری برای بالا بردن کیفیت تئاتر ایران و دسترسی راحت‌تر مخاطبین به این سالن‌ها پرداختند.

 


در ادامه با حضور شخصیت‌های هنری و مدیران ارشد فرهنگی یک تئاتر و یک تعزیه در این تماشاخانه به نمایش گذاشته شد.

 



در حاشیه این مراسم نیز «قادر آشنا» مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به شبستان در خصوص کمبود سالن‌های تئاتر و ورود بخش خصوصی برای ساخت چنین سالن‌هایی گفت: سالن‌های تئاتری که دارای استاندارهای روز باشد در تهران و کلان‌ شهرها بسیار کم است، بنابراین ورود بخش خصوصی به ویژه در مکان‌های چون مراکز تجاری کار بسیار ارزشمندی است، به خصوص که در این شرایط سالن‌های تئاتر به صورت متراکم در بخش‌های مختلف شهر قرار می‌گیرد و همه سالن‌ها در یک جا متمرکز نمی‌شود.

 


وی ادامه داد: وقتی سالن‌های تئاتر به این شکل بتواند نیاز جمعیت تهران و شهرهای بزرگ را تامین کند اتفاق خوبی را در عرصه هنرهای نمایشی رقم خواهد زد، در تماشاخانه ایران‌مال نیز کاملا یک سالن استاندارد را شاهد هستیم که نیاز بخشی از جامعه هنری و مخاطبان را تامین می‌کند.




مدیرکل هنرهای نمایشی در مورد حمایت از بخش خصوصی برای ساخت سالن‌های تئاتر مشابه این تماشاخانه گفت: سالن‌های تئاتری باکیفیت اندک است و اگر سالن‌هایی با استانداردهای روز ساخته شود قطعا سطح تئاتر ایران را بالا خواهد برد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سالن‌های تئاتری زیادی در سراسر کشور دارد که نحوه بهره‌برداری و چگونگی استفاده از آن بسیار مهم است.



آشنا در خصوص آخرین وضعیت تئاتر ایران در شرایط کرونا نیز تصریح کرد: باتوجه به دستورالعمل قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا تئاترهای حضوری با 50درصد ظرفیت برگزار می‌شود، در بخش فضای مجازی نیز تئاتر آنلاین همچنان به قوت خود باقی است، در این بین تئاتر خیابانی، محیطی و تعزیه نیز در حال اجرا هستند.
 


وی در پایان در مورد تغییر و تحولات احتمالی در برپایی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: همچنان شرایط همانگونه است که در فراخوان اعلام شد، تئاتر آفلاین، آنلاین و حضوری را خواهیم داشت، البته این منوط به آن است که تا آن زمان اتفاق خاصی رخ ندهد، در حال حاضر بخشی از نمایش‌نامه‌ها نیز به دبیرخانه ارسال شده است

کد خبر 972093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha