شیروان، بیشترین برداشت جو در شهرستان ها را دارد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شهرستان شیروان، بیشترین برداشت محصول تولیدی جو را در بین شهرستان های استان دارد.

«محمدنقی کاظمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امسال ۲۲ هزار و ۴۲۳ تُن جو آبی و دیم از مزارع این شهرستان برداشت شد که این شهرستان  بالاترین میزان تولید این محصول را در بین شهرستان های استان دارد.

 

 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: از این میزان ۱۵ هزار و ۱۶۳ تُن جو آبی و ۷ هزارو ۲۶۰ تُن جو دیم بوده است که در مجموع کل از سطح زیر کشت ۱۰ هزار و ۴۴۵ هکتار کشتزار برداشت شده است.

 

 

کاظمیان عنوان کرد: میانگین عملکرد جو آبی شهرستان در هر هکتار، سه هزار و ۴۵۰ کیلوگرم و جو دیم هزار و ۲۰۰ کیلوگرم است.

 

 

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم جو را امسال، ۱۶ هزار و ۳۰۰ ریال عنوان کرد و افزود: کشاورزان با قیمت توافقی بالاتر از قیمت تضمینی محصول خود را فروخته اند.

 

 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: تولید این محصول در شیروان امسال در مقایسه با سال قبل هشت درصد کاهش داشته است و علت آن تاخیر در کشت بوده است.

 

 

کاظمیان اضافه کرد: همچنین آخرین بارندگی مربوط به اردیبهشت ماه بوده و از سویی وقوع بادهای گرم خردادماه باعث کاهش وزن دانه و عملکرد در تولید محصول شده است.

 

 

وی ارقام جو دیم کشت شده در این شهرستان را شامل سهند، بهمن، ریحان ۰۳،  آبیدر و انصار عنوان کرد و گفت: برای جو آبی و دیم در مجموع کل ۳۳۲ تُن بذر اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

 

 

 به گفته وی این شهرستان قطب تولید جو در خراسان شمالی است به طوری که ۲۰ درصد سطح زیر کشت جو آبی و ۳۵ درصد جو دیم استان مربوط به این شهرستان است.

 

 

 شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و کشاورزی دارد.

 

 

 

کد خبر 972124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha