گزارش هلال احمر کرمان از وضعیت امدادرسانی و درخواست مساعدت از استانداری برای مواجهه با بحران ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با ارائه گزارشی گفت: در ۶ ماهه دوم امسال با حوادث زیادی روبرو و نیازمند کمک استانداری و ستادمدیریت بحران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا فلاح سه شنبه (25 شهریور) در جلسه مدیریت بحران گفت: استان گفت: جمعیت هلال احمر در 6 ماه اول سال جاری، 483 ماموریت در حوزه پوشش حوادث استان انجام داده و در هر روز به طور متوسط 3 ماموریت برای پوشش انواع حوادث را انجام داده و به 32 هزار نفر امداد رسانی کردیم؛ از 97 هزار امداد رسانی حوادث کشور، نزدیک به 30 درصد مربوط به استان کرمان است و بیشترین امداد رسانی در استان مربوط به سیل بوده است.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: 54 درصد امدادرسانی ها مربوط به تصادفات جاده ای است که در حوادث جاده ای 179 نفر از خودروها رهاسازی شدند و بیشترین ماموریت جاده ای ما در شهرستان های سیرجان و بم بوده که البته آمار حوادث جاده ای بیش از این است و موارد اعلام شده مربوط به حضور جمعیت هلال احمر در امدادرسانی است.

 

 

فلاح اظهار داشت: در حوزه سیل و آبگرفتگی 53 ماموریت در استان انجام دادیم که از مجموع امدادرسانی بیش از 31 هزار نفر مربوط به سیل و آبگرفتگی بوده که امدادرسانی و 3 هزار و  700 نفر اسکان اضطراری داده شده است و بیشترین امدادرسانی ها در شهرستان های رودبار جنوب، ریگان و کهنوج بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه رتبه اول امدادرسانی در حوادث سیل در کشور مربوط به استان کرمان بوده، در خصوص حوادث کوهستان گفت: در حوادث کوهستان 47 ماموریت داشتیم و 76 نفر در حوادث کوهستان در 6 ماهه اول امسال امدادرسانی شدند و بیشترین ماموریت در حوزه امدادرسانی کوهستان هم مربوط به کرمان و جیرفت بود.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: در خصوص حوادث غرق در رودخانه ها، نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشتیم که جسد 13 نفر توسط بچه های هلال احمر از آب گرفته شد و در راین، جیرفت، رودبار، سیرجان، بردسیر، بم بیشترین غرق شدگی را داشتیم و در 6 ماهه اول امسال قریب به 5 میلیارد تومان اقلام امدادی بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

 

 

وی گفت: حدود 41 درصد امداد رسانی حوادث با مشارکت اورژانس، 40 درصد مشارکت مردمی و 13 درصد دستگاه های دیگر بوده است.

 

 

فلاح ادامه داد: کار جدیدی که امسال در روستاها شروع کردیم این بود که 300 خانه هلال را با کمک فرمانداران راه اندازی کردیم و آموزش روستاییان برای افزایش تاب آوری و توانمندی آغاز شده که کمک بیشتر فرمانداران و بخشداران نیاز است.

 

وی خاطر نشان کرد: 25 پایگاه امداد جاده ای در استان داریم اما هنوز تعداد پایگاه ها با توجه به وسعت استان و طول جاده های اصلی تناسبی ندارد و درخواست همکاری در این زمینه را داریم و همچنین درخواست همکاری برای خرید خودروهای امدادی را داریم.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطر نشان کرد: همه پوشش حوادث با وضعیت بد مالی انجام می دهیم و درخواست همکاری و مساعدت ستاد و استانداری را داریم زیرا در 6 ماهه دوم سال با حوادث زیادی روبرو هستیم.

 

کد خبر 972130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha