سرانه مدیریتی تربت ‌حیدریه ۶ میلیون ریال است

خادم پیر گفت: سرانه بودجه مدیریت شهری در تربت‌ حیدریه تنها ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است در حالی که این شهر به لحاظ ردیف درآمدی بودجه عنوان چهارمین شهر استان را دارد اما به لحاظ بودجه در حوزه جمعیت سرزمینی سی و دومین شهر استان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «علیرضا خادم‌ پیر» در آیین معارفه شهردار تربت‌ حیدریه با بیان اینکه سرانه بودجه مدیریت شهری در تربت‌ حیدریه تنها ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است در حالی که این شهر به لحاظ ردیف درآمدی بودجه عنوان چهارمین شهر استان را دارد اما به لحاظ بودجه در حوزه جمعیت سرزمینی سی و دومین شهر استان به شمار می‌رود، گفت:باید بودجه درآمدی این شهر با مصوبات قانونی ارتقاء یابد همچنین لازم است دستگاه ها در راستای حمایت از شهرداری نسبت به پرداخت دیون خود اقدام یا تهاتر کنند.

 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر شوراها و شهرداری باید برای بودجه پایدار برنامه‌های بلند، کوتاه مدت و میان مدت شهری برنامه‌ریزی کنند و شهرداری نباید منتطر انجام تخلفات شهروندان باشند تا با بهره‌گیری از کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ سراغشان رفته و با کمک آنها کسب درآمد کنند.

 

وی ادامه داد: هر چند تربت‌حیدریه ثروتمندترین شهر خراسان رضوی بعد از مشهد است، اما تجزیه شهرهای اطراف و کمربندی‌ها این ظرفیت عظیم را از مدیریت شهری سلب کرده‌است.

 

«علی رستمی» هم در این مراسم گفت: هر چند تربت‌حیدریه دارای ثروت‌های زیادی چون قرار گرفتن در کریدور شمال و جنوب با تردد روزانه ۲۸ هزار خودرو، کسب عنوان زعفرانی‌ترین شهر جهان و جزو سه شهر نخست ایران از حیث داشتن بارانداز دام است، اما تاکنون از این منابع بزرگ مالی نتوانسته درست بهره‌برداری کند و لذا شکل ظاهری تربت‌حیدریه شهری در شان سال ۱۳۹۹ هجری خورشیدی نیست و شهرداری آن بسیار فقیر می‌باشد.

 

فرماندار تربت حیدریه با بیان اینکه این بدان خاطر است که مسوولان حوزه مدیریتی شهری آن هنوز نتوانسته ‌اند برای این خطه درآمد پایدار شهری تدوین و تنظیم کنند، افزود:به همه اینها اگر دخالت‌های نابجای سایر دستگاه‌ها در امور داخلی شهرداری را اضافه کنیم، بیشتر با عمق فاجعه مواجه خواهیم شد.

 

رستمی با تاکید بر اینکه دولت در هیچ یک از عرصه‌های تصمیم‌سازی شوراها و شهرداری‌ها دخالت ندارد و نقشش را در حد یک ناظر حفظ کرده، افزود: دستگاه‌ها اگر نمی‌توانند یا نمی‌خواهند خدمتی به شهرداری کنند، حداقل انتظار داریم سنگ جلوی پایش نگذارند و اجازه دهند این نهاد خدماتی از داشته‌های خود بهتر و بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 972228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha