لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه های عمرانی مناطق مرزی

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی که در مناطق مرزی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری انجام می شود باید بحث پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» صبح امروز (۲۶شهریور) در کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری ذیل ستاد بارآفرینی شهری خراسان جنوبی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه این کارگروه مداخلاتی و از طریق هماهنگی و همراهی دستگاه ها اجرایی مختلف در حال انجام است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت املاک و افزایش قیمت های که پیدا کرده است، گفت: مداخلاتی که در این حوزه بخصوص در روستاهای حاشیه شهر وجود دارد گاهی به بنگاه های معاملاتی املاک برمی گردد که باید نظارت ویژه در این زمینه انجام شود.

 

وی ادامه داد: دلالان و واسطه ها نیز در حوزه املاک با طمع خاصی ورود پیدا می کنند لذا باید هم سکونت های غیررسمی و ناکارآمد شهری را مدنظر قرار دهیم و طرح توانمندسازی در این مناطق اجرا شود و هم از گسترش بافت های ناکارآمد جدید جلوگیری شود.

 

 املاک متروکه و نیمه مخروبه بافت فرسوده خراسان جنوبی تخریب می شود

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه برخی املاک متروکه و نیمه مخروبه در مناطق بافت فرسوده شهر تبدیل به پاتوقی برای معتادان شده است، تاکید کرد: باید دادستانی، نیروی انتظامی، شهرداری و فرمانداری برای این املاک نیمه مخروبه در بافت فرسود شهر تدابیری بیاندیشند تا با هماهنگی مالکان این اماکن جرم‌خیز را تخریب کنند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید بنگاه‌های مشاوره املاکی که در این روستاهای دستگرد و چهکند اقدامات غیر مجاز در بحث فروش اراضی، قولنامه‌ها و تغییر کاربری زمین انجام می‌دهند شناسایی و به دادستانی معرفی شوند.، افزود: در گام اول برای پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد باید فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری‌ها نظارت داشته باشند و در همان ابتای کار اجازه ندهند ساخت و سازهای غیرقانونی انجام شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: باید در کنار اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی که در مناطق مرزی، حاشیه نشین، بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری انجام می شود بحث پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 972299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha