فوت انسان ها ناشی از کرونا بدون آلوده شدن

ابهری گفت: گاهی با اخبار آزار دهنده، فوت انسان ها ناشی از کرونا بدون آلوده شدن، به ویروس آن، مواجه هستیم که ناشی از طمع، سود جویی و رفتارهای غیرانسانی برخی از افراد است.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت:گسترش بیماری همه گیر کرونا همراه با خود، اخبار تلخ و آزار دهنده ای را وارد جامعه کرده و می کند.

 

این متخصص علوم رفتاری بیان کرد:درکنار، آمار تلفات ناشی از این بیماری خطرناک، گاهی با اخبار آزار دهنده، فوت انسان ها ناشی از کرونا بدون آلوده شدن، به ویروس آن، مواجه هستیم. اخباری که ناشی از طمع، سود جویی و رفتارهای غیرانسانی برخی از افراد است.

 

وی تصریح کرد:عرضه داروهای تقلبی موضوع جدید در جامعه ما نیست. اما در ارتباط با این بیماری خطرناک، عرضه داروهای تقلبی و فروش آن ها به مردم، عملی، نابخشودنی، غیر اسلامی، غیراخلاقی و غیر دینی است.

 

ابهری خاطرنشان کرد: البته در این میان، خریداران و مصرف کنندگان، داروهای تقلبی، به ویژه، در رابطه با کرونا هم مقصر هستند.در حالیکه می توانند با مراجعه به سازمان ها و نهاد های مربوطه و سوال از آن ها درست یا غلط بودن، این موضوع و جعلی یا اصیل بودن اینگونه اقلام را پرس و جو کنند.

 

این آسیب شناس ادامه داد:گویا عده ای عجله دارند زودتر از دیگران به اینگونه داروها دست یابند در حالیکه این مسیر غلط و نادرست آن ها را به از دست دادن سلامتی، رهنمون می سازند.

 

وی اضافه کرد:متاسفانه تحریم ظالمانه و غیر انسانی استکبار برای محدودیت دسترسی به دارو مردم را سردرگم کرده است، سردرمداران آمریکا درمرگ بیماران مسئول هستند.

 

این متخصص علوم رفتاری بیان کرد:اما در مورد داروی تقلبی اطلاع رسانی رسانه ها و آگاه سازی جامعه و سخت گیری و مجازات سود جویان اهمیت دارد که موجب اضطراب و نگرانی مردم شده اند.

 

وی با اشاره به عرضه اینگونه اقلام داروهای تقلبی گفت: مقامات وزارت بهداشت و درمان باید با کنترل مجازی عرضه اجازه بازی با سلامت مردم را ندهند، هر چند این داروها از مجاری غیررسمی و اینترنتی به فروش رفته و این حرکت نشان دهنده این است مردم نباید اعتماد کنند.

 

کد خبر 972321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha