طرح و ایده خلاقانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حمایت می‌شود

عبیدالله رستمی گفت: کانون‌های مساجد در صورتی که دارای طرح و برنامه و ایده‌های خلاقانه برای اجرای برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی باشند مورد حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشست با سرپرست دبيرخانه شوراي سياست‌گذاري ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که به منظور بررسی مسائل و مشکلات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به این استان سفر کرد، اظهار کرد: کانون‌های مساجد ظرفیتی برای فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری در کردستان است.

 


وی با تاکید بر توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح کانون‌های مساجد استان، این مهم را از اولویت‌های این اداره‌کل اعلام کرد و افزود: در همین راستا این اداره‌کل تعهد می‌کند مدرس کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی در حوزه هنر از جمله سرود و تئاتر را در سطح کانون‌های مساجد استان تامین نماید.

 

 

وی کار و فعالیت فرهنگی در مناطق مرزی و روستایی را موجب توسعه منابع انسانی و در نهایت توسعه همه جانبه دانست و ادامه داد: کانون‌های مساجد در صورتی که دارای طرح و برنامه و ایده‌های خلاقانه برای اجرای برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی باشند مورد حمایت این اداره‌کل قرار می‌گیرند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، کانون‌های فرهنگی و هنری را ظرفیتی برای جبران فقر فرهنگی و اجتماعی در روستاها برشمرد و اضافه کرد: این کانون‌های فرهنگی می‌توانند با آگاهی‌بخشی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها و احیای کارکردهای مساجد به توسعه فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.

 

معاون هنری و سینمایی ادار‌ه‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این دیدار پیشنهاداتی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کانون‌های مساجد ارائه داد و اظهار کرد: دبیرخانه کتاب تقریب مذاهب سروآباد، کنگره امام شافعی (رضی)، جشنواره نغمه‌های محمدی از جمله برنامه‌های است که می‌توان مسئولیت برگزاری آن را به ستاد کانون‌های مساجد استان واگذار کرد.

 

 

سامان احمدی، خواستار اعطای اعتبارات حوزه کاهش آسب‌های اجتماعی استانداری به ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد شد و اضافه کرد: کانون‌های مساجد ظرفیتی قابل توجه برای این مهم در سطح کشور است.

 

 

وی اعلام کرد: کتاب‌های اهدایی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اهل سنت با همکاری و مشارکت مدیران مسئول این کانون‌ها تهیه شود تا بهره‌برداری بهتر و بیشتر از کتابخانه‌های مساجد گرفته شود.

 

 

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر حمایت از گروه‌های مجازی فعال در سطح کانون‌های مساجد در این روزهای کرونایی بیان کرد: هنرمندان عضو کانون‌های مساجد همچنین می‌توانند با طراحی نمادهای عرفانی، ظرفیتی برای تهیه المان‌های معنوی باشند که با همکاری شهرداری‌های سطح کشور نصب شوند.

کد خبر 972446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha