فعالیت مواکب خوزستان در زمینه سلامت و معیشت

حجت‌الاسلام موسوی گفت: با توجه به ممنوعیت حضور زائران اربعین حسینی در مرزها و کشور عراق، امسال به مواکب ماموریت داده شده که در بحث سلامت، معیشت و مهر اربعین فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمود موسوی» امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در جمع خبرنگاران، به فعالیت مواکب درایام اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت عراق رسما اعلام کرده که امسال زائر خارجی از هیچ کشوری پذیرش نمی‌کنند و مرزها مسدود شده، ما نیز با اطلاع‌رسانی از طرق مختلف از جمله فضای مجازی این موضوع را به اطلاع مواکب رساندیم.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان اضافه کرد: بر این اساس امسال پیاده‌وری اربعین حسینی نداریم و هیچ موکبی در مرزهای شلمچه و چذابه و ورودی و بین شهرها مستقر نمی‌شود.

 

وی افزود: در صورت عدم توجه به این موضوع و حضور زائران چه از درون استان و چه خارج استان در مرزها، این افراد با مشکل مواجه می‌شوند چرا که هیچ زیرساختی برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به آنها وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام موسوی از این رو مردم و عزداران حسینی خواست در این زمینه همکاری لازم را با ستاد اربعین داشته باشند و تصریح کرد: مواکبی که به آنها زمین‌‌هایی در مرز چذابه واگذار کردیم از این فرصت جهت ساخت و احداث موکب‌های خود استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال به مواکب ماموریت داده شده که در بحث سلامت، معیشت و مهر اربعین فعالیت داشته باشند عنوان کرد: بر این اساس موکب‌های هر شهر در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، کمک‌های مؤمنانه و توزیع ارزاق و تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان برای تحصیل فعالیت خواهند کرد.

 

کد خبر 972504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha