برنامه های ویژه بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) در کانون های مساجد فارس اجرا شد

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) در کانون های مساجد فارس، گفت: این برنامه ها با هدف ترویج معارف عظيم صحيفه سجاديه برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در راستای بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) و ترویج معارف عظيم صحيفه سجاديه برنامه هایی در ایام شهادت امام زین العابدین (ع) و همسو با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از 12 الی 24 شهریور ماه مصادف با 12 الی 25 محرم الحرام به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد که هر ساله همه استان های کشور نیز در راستای آن برنامه هایی برگزار می کنند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج معارف صحیفه سجادیه، خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه تنها مشتمل بر راز و نیاز امام سجاد (ع) با خدا نیست بلکه مجموعه ای است که معارف اسلامی را در قالب دعا بیان می کند و پس از قرآن کریم و نهج البلاغه، مهم ترین کتب شیعی محسوب می شود.

حجت الاسلام امیدی در ادامه خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) اهداف تربیتی و راه های ارتباط با خدا را در «صحیفه سجادیه» با زبان دعا و مناجات بیان کردند که به عنوان منشور تربیتی باید توسط خانواده ها مورد تفکر و استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه های اجرایی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) و معارف عظيم صحيفه سجادي، گفت: پخش صلوات خاصه آن حضرت از ماذنه مساجد و فضای مجازی بعد از نماز مغرب و عشا، اجرای طرح نذر امام سجاد (ع) با هدف دستگيری از نيازمندان و احيای سيره اجتماعی آن حضرت و برگزاری سه شنبه های تكريم با محوريت كانون های همنام آن حضرت و تجليل از خانواده معظم شهدای و يا آزادگان همنام آن حضرت و يا حافظين، خادمين و مروجين صحيفه سجاديه از جمله برنامه ها بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ترويج فرهنگ صحيفه خوانی در متناسب با شرايط با جمعيت و يا به صورت مجازی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: تبیین شخصیت امام سجاد (ع) توسط ائمه محترم جماعات در قالب منبر های مجازی و سخنرانی کوتاه بین الصلاتین باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت «صحيفه سجاديه» در فضای مجازی نیز برگزار شد.

کد خبر 972514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha