برگزاری ۴ هزار برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در خوزستان

سردار شاهوارپور با تشریح برنامه‌های سپاه و بسیج خوزستان در هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته چهار هزار برنامه در سراسر استان پیش‌بینی شده که بخشی از این برنامه‌ها به صورت محوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با گرامی‍داشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: افتخار می‌کنیم که ملت شریف و بزرگ ایران در یک دوره سخت به پشتوانه نیروهای مسلح توانستند از یک امتحان تاریخی سربلند عبور کنند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان ادامه داد: ما توانستیم علی‌رغم پشتیبانی دشمنان انقلاب اسلامی از یک مانع بزرگ و یک جنگ خانمان‌سوز پیروزمندانه عبور کنیم و نگذاریم یک وجب از خاک میهمن اسلامی در اختیار دشمنان بماند.

 

وی با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های تمام شهدا، جانبازان، آزادگان و تمام کسانی که در این عرصه مجاهدت کردند افزود: ما به آنها افتخار می‌کنیم و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای بزرگداشت و پاسداشت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هایی که هم ملت و هم نیروهای مسلح انجام دادند، برنامه‌های متعددی مدنظر ارتش و سپاه است.

 

سردار شاهوارپور با بیان اینکه مطمئن هستیم اثرات این برنامه‌ها در کف جامعه و بین مردم دیده می‌شود و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از این ایثارگری‌ها و رشادت‌ها را نشان دهیم تصریح کرد: با توجه به گسترش پایگاه‌های بسیج در خوزستان، چهار هزار برنامه در سراسر استان پیش‌بینی شده که بخشی از این برنامه‌ها به صورت محوری برگزار می‌شود.

 

وی غبارروبی مزار شهدا، دیدار با یک‌هزار و ۲۰۰ خانواده شهید، کلنگ‌زنی ۶۰ واحد مسکونی و تعمیر ۲۰۰ واحد خانه در منطقه کوت عبدالله، افتتاح ۳۰۰ واحد تعمیری و ساخته شده در مسجدسلیمان، توزیع ۱۰ ‌هزار بسته مواد غذایی، توزیع تجهیزات ورزشی به تعداد ۱۷ کامیون شامل ۱۰۰ پکیج لوازم ورزشی و توزیع بین مناطق محروم، اعزام ۴۰ اکیپ پزشکی مشترک نیروهای مسلح با مدیریت بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و ایجاد بیمارستان صحرایی از اقدامات مدنظر ما در هفته دفاع مقدس هستند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان شعار هفته دفاع مقدس را «ما قوی هستیم» دانست و ابراز کرد: با توجه به رویکردی که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس داریم، تا پایان سال هر هفته برنامه‌هایی در کل استان توسط رده مقاومت بسیج مانند خاطره‌گویی، جشنواره و فیلم‌ها دنبال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بعضی کارها مثل تولید مجموعه هفت قسمتی با نوای کاروان، برنامه تولیدی هشت قسمتی فرشتگان خط مقدم و برنامه سه قسمتی نقش جهادگران خط مقدم نیز مدنظر است عنوان کرد: توقع ما این است که نهادهای مردمی و گروه‌ها و تمام کسانی که نسبت به دفاع مقدس احساس دِین می‌کنند، به اندازه خود ایفای نقش کنند.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه از گذشته دور برای مبلمان شهری و نصب نمادها در شهرها به نام کنگره شهدا مطالباتی داشتیم که در بیلبوردها و المان‌های شهری بخشی از مطالبات دفاع مقدس دیده شود عنوان کرد: حرکت‌هایی انجام شده ولی ایده‌آل ما نیست، ضمن اینکه حرکتی به نام کاشت نخل به نام شهدا را مدنظر داریم که هنوز هماهنگی‌های آن انجام نشده است.

 

وی بیان کرد: در هر صورت توقع ما این است که در سطح تمام شهرها با توجه به جایگاه خوزستان و نقش این استان در دفاع مقدس با نصب المان‌ها و نمادها، بخشی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان نشان داده شود و این یک توقع به‌‌حق بوده و در این زمینه نیز خبرنگاران باید کمک کنند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید در یک برنامه مدون و سازماندهی شده نیز هر ساله با اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی انجام می‌شود تا نسل نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند تاکید کرد: البته این برنامه امسال به خاطر کرونا اجرا نشد، ضمن اینکه تدریس دروس دفاعی در مدارس را هم داریم؛ همچنین اعزام دانش‌آموزان به میادین تیر همراه با خاطره‌گویی و اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

 

وی در خصوص اینکه چرا در اهواز باغ موزه نداریم توضیح داد: یکی از اولویت‌های ما یادمان‌های دفاع مقدس هستند که این یادمان‌ها نیز نیاز به نگهداری دارند و این موضوع باعث کمرنگ شدن انگیزه در ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس شده است.

 

سردار شاهوار پور ادامه داد: به هر حال در حوزه نرم افزاری باید کارهای بیشتر و بهتری انجام دهیم و تمرکز بر ساخت موزه از کارهایی است که در حال انجام بوده و رایزنی‌های خوبی صورت گرفته، البته زیرساخت اصلی موزه فعال است.

 

وی اذعان داشت: با نصب المان‌های شهری نیز کارهایی انجام شده که شاید منعکس نشده است و در هر صورت سلایق شهری و مبلمان شهری در واقع رویکرد خاص خود را دارد و مجموعه شهرداری‌ها باید بیشتر فکر و طرح‌ریزی کند و از ما نیز مشورت بگیرد که البته چنین کاری در حال انجام است.

 

فرمانده سپاه ولی‌عصر خوزستان با اشاره به اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه ‌کنیم یاد آور شد: در بحث کرونا، زلزله یا سیل، نیروهای مسلح جلوتر از متولیان اصلی کار، حضور پیدا می‌کنند و این‌ها نقش‌آفرینی‌های جهادی و ایثارگرانه برگرفته از دفاع مقدس هستند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در یکی از کارهای جهادی در همین دوران کرونا، بسیجی‌های ما با حضور در بیمارستان، کار خدماتی انجام می‌دهند؛ همچنین کارهای مردمی چون تولید ماسک و توزیع رایگان آن انجام شده است.

 

کد خبر 972536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha