لزوم توجه فرمانداران به اختصاص اعتبارات حوزه کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در کمیته های برنامه ریزی استان تنها ۱۲ درصد از اعتبارات به بخش کشاورزی اختصاص یافته، خواستار توجه فرمانداران به این بخش شد.

«عبدالله یوسفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان، مقرر بود 15 درصد از اعتبارات استانی، به بخش کشاورزی اختصاص یابد، اما در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها، تنها 12 درصد از اعتبارات برای این بخش منظور شده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: البته بر اساس قول های داده شده، سهم اعتبارات کشاورزی از منابع استانی تا پایان سال، به 15 درصد می رسد اما انتظار ما بیش از این ارقام است.

 

یوسفی تصریح کرد: خراسان شمالی، استان کشاورزی است و انتظار می رود 18 تا 20 درصد از مجموع اعتبارات استانی به بخش کشاورزی اختصاص یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: 44 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و اقتصاد روستا، کشاورزی است از این رو توسعه بخش کشاورزی و نقش آن در توسعه و رونق استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در برخی از استان ها، تا 18 درصد از منابع استانی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده  و این رقم در بیشتر استان ها بیش از 15 درصد است.

 

 

کد خبر 972688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha