۹۳ پروژه آموزشی در مناطق سیل زده اجرایی شده است

غفوری نژاد با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز در احداث و نوسازی اماکن آموزشی استان، گفت: تاکنون ۹۳ پروژه آموزشی در مناطق محروم استان لرستان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امیر غفوری نژاد»  امروز(27 شهریور) در دیدار با هیئت مدیره پتروشیمی لرستان، اظهار داشت: همکاری خیران مدرسه ساز در نوسازی مدارس استان و احداث مدرسه در مناطق محروم قابل تقدیر است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به خسارت سیل 98 به واحد های آموزشی استان، افزود: با مشارکت خیران تعداد 93 پروژه آموزشی در مناطق محروم استان آغاز شده که از این تعداد پروژه تاکنون 62 پروژه آموزشی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ۱۰ واحد آموزشی در قالب ۳۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش‌های پلدختر و معمولان شده است.

 

این مقام مسئول همچنین از از امضای ۱۳۰ قرارداد جدید ساخت مدرسه در این استان طی سال جاری خبرداد و بیان کرد: برای اجرای این تعداد طرح اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه در لرستان سرمایه گذاری شده است.

 

غفوری نژاد با اشاره به لزوم جلب مشارکت همگان برای ساخت مدارس در مناطق محروم، افزود: ساخت مدرسه بستر تقویت فرهنگ عمومی جامعه و آگاهی بخشی است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر، اذعان داشت: این طرح برای توسعه مدرسه سازی و تقویت مشارکت عمومی اجرایی شده است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان ادامه داد: طرح آجر به آجر، به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

 

وی ضمن تقدیر از همه خیرین حقوقی و حقیقی، اظهار امیدواری کرد: مجموعه پتروشیمی گام بلندی را در جهت ساخت مدارس ایمن و مستحکم بردار و باعث کمرنگ شدن محرومیت در استان شود.

 

غفوری نژاد اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در لرستان ۵ متر و ۳۳ سانتی متر است که در مقایسه با سرانه کشوری به نظر می‌رسد دارای جایگاه مطلوبی هستیم، اما در مقایسه با میزان ۸ متر و ۳۴ سانتی متر که به عنوان استاندارد تعریف شده است، فاصله ملموس و شایان توجهی داریم.

کد خبر 972737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha