ورزش و جوانان فضای ورزشی در اختیار هیئت ورزشی بیماران خاص قرار نداد

دودمان گفت: متاسفانه به برخی هیئت ها توجه کافی نمی شود و ورزش و جوانان فارس با وجود دستور وزیر، فضای ورزشی در اختیار هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس قرار نداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «لیلا دودمان»، امروز (پنج‌ شنبه ٢٧ شهریور) در یک كنفرانس خبری از صعود چهار پله‌ ای هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته رتبه فارس 6 بود که به رتبه 2 ارتقا یافته است.

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس افزود: یکی از اهداف اصلی فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا، تلاش توانمند کردن این بیماران و افزایش نیروی روحی آنها است.

وی اضافه کرد: در این حوزه دچار مشکلات فرهنگی از قبیل معرفی افراد به نام بیمار به رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در استان هستیم و برای موفقیت بیشتر در این حوزه باید تلاش گسترده و عمومی انجام شود.

دودمان با اشاره به اعضای تحت پوشش هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس عنوان کرد: بیماران «ام اس»، هموفیلی، تالاسمی، بخشی از بیماران سرطانی، دیابت و دیالیز تحت پوشش این هیئت هستند و در آینده نزدیک نیز بیماران اوتیسم نیز پوشش داده خواهند شد.

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس با اشاره به اقدامات این هیئت گفت: برای تقویت و حمایت از ورزشكاران حرفه‌ای و جذب بیماران به رشته‌های مختلف ورزشی، تلاش ها و اقدامات متعددی انجام شده است که از نمونه آنها می توان به كلاس‌های آموزشی، كارگاه های روانشناسی و تغذیه و آموزش ورزش در خانه اشاره کرد.

دودمان با انتقاد از شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شورای شهر شیراز از ورزش همگانی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف حمایت لازم را نکرده است و شعارهای انسان محوری مربوط به همان سال اول این شورا بود.

وی ادامه داد: تفاهم نامه های منعقد شده توسط این هیئت با شهرداری شیراز، دانشگاه علوم پزشكی و سازمان تربیت بدنی برای استفاده از امكانات ورزشی اجرایی شده تا بیماران هر چه بیشتر به سمت ورزش سوق پیدا کنند و علاوه بر تقویت سلامت جسمی، افزایش اعتماد به نفس کسب کنند.

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس از راه اندازی تیم فوتسال بیماران «ام اس» خبر داد و گفت: این تیم به زودی در استان راه اندازی خواهد شد و مسابقات آن با رعایت تمام موارد بهداشتی خواهد بود.

دودمان تصریح کرد: متاسفانه به برخی هیئت ها توجه کافی نمی شود و ورزش و جوانان فارس با وجود دستور وزیر، فضای ورزشی در اختیار هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس قرار نداد.

کد خبر 972750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha