تولید روزانه زباله یکی از خطرهای جدی برای حیات سیاره زمین است 

مطهره قریشی گفت: زمین سیاره‌ای است که انسان با تمام قوا در حال نابودی آن می باشد و یکی از خطرهای جدی برای حیات این سیاره تولید زباله‌هایی‌ است که روزانه در حال تولید آن هستیم.

«مطهره قریشی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن گراميداشت روز جهانی پاک سازی زمین، گفت: زمین سیاره‌ای است که انسان با تمام قوا در حال نابودی آن می باشد و یکی از خطرهای جدی برای حیات این سیاره تولید زباله‌هایی‌ است که روزانه در حال تولید آن هستیم، اختصاص روزی برای پاکسازی زمین شاید کوچکترین اقدامی برای کم کردن سرعت این نابودی باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت بیان کرد: روز جهانی پاکسازی زمین فرصت مناسبی است برای آگاه سازی مردم سراسر دنیا راجع به خطرهای تولید زباله و پیدا کردن راهکارهایی برای زندگی بدون زباله است.

وی با بیان این مطلب که روز جهانی پاکسازی زمین یک جنبش مردمی در سطح جهان است، اظهار کرد: این روز جهانی برای برقراری ارتباط میان مردم و سازمان ها و گروه های فعال در عرصه محیط زیست تلاش می کند هدف از این حرکت، فقط پاکسازی زمین از زباله نیست بلکه هدف اصلی آن افزایش اطلاعات عمومی، ایجاد حساسیت و وجدان زیست محیطی و همچنین پیدا کردن راهکارهای واقعی تر و قابل دستیابی برای داشتن سیاره ای تمیز و سلامت می باشد.

قریشی اضافه کرد: همه ما می‌توانیم در روز جهانی پاکسازی زمین سهم خود را برای پاکسازی آن انجام دهیم پس کافی است به خیابان‌ها، اماکن عمومی شهرها، فضاهای سبز، سواحل رودخانه یا دریاها برویم و به جمع آوری زباله بپردازیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ابراز کرد: این روز فرصت خوبی است تا نگاهی به سبک زندگی خود کرده و ببینیم چطور می‌توانیم زندگی بدون تولید زباله را تجربه کنیم.

وی با اشاره به این که در روز جهانی پاکسازی زمین می توان کارهای ساده ای را امتحان کرد، ادامه داد: با چند کیسه زباله و دستکش می توان به طبیعت رفت و آنجا را پاکسازی کرد و همچنین باید سعی کرد امروز هیچ زباله‌ای تولید نشود و از رها کردن فیلتر سیگار، ماسک و بطری ها را در طبیعت جلوگیری کرد.

قریشی بیان کرد: علاوه بر این باید راجع به کمپوست زباله تحقیق کرده و سعی کنیم آن را وارد زندگی خود نکنیم و باید سعی کنیم از امروز زباله ها را تفکیک کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت عنوان کرد: رویای همه ما این است که خود و فرزندانمان در یک جهان پاک و سالم زندگی کنیم بنابراین همگی باید تلاش کنیم تا این رویا محقق شود، ما می‌توانیم سیاره‌ خود را تمیز نگه داریم، اما این کار در صورتی امکان‌پذیر است که همه با هم برای انجام آن تلاش کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: بیایید تصمیم بگیریم برای حل مشکلات محیط زیست مان، با اصلاح رفتارهای خود و انجام اقدامات مثبت در سرزمین مادری و در جهان، بخشی از راه حل شویم.

کد خبر 972766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha