آفت مگس مدیترانه ای دامن گیر باغات غرب گلستان/ توصیه های فنی به باغداران

مؤمنی با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه ای از ۲۶ مردادماه امسال دامن گیر باغات غرب گلستان شد، گفت: باغداران برای مقابله با این آفت اقدامات لازم را انجام دهند.

«سید رضا مؤمنی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مهم ترین مسئله در این بخش از تقویم زراعی و باغی  مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای است.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی ادامه داد: مگس مدیترانه ای به اکثر درختان سیاه ریشه اعم از هلو، آلو، انجیر، گلابی، پرتقال و نارنگی خسارت وارد می کند.

 

وی با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه ای از ۲۶ مردادماه امسال در باغات غرب گلستان مشاهده شد، بیان کرد: این مگس میوه به طور معمول تا دو ماه زنده می ماند و در صورت مساعد بودن شرایط تا ۶ ماه نیز قادر به ادامه حیات است.

 

مؤمنی از باغداران خواست به توصیه های فنی کارشناسان پهنه توجه کنند و اقدامات مربوط به شکار مگس مدیترانه ای را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی اجرای شخم سطحی کف باغ و جمع آوری میوه های آلوده را یکی از راه های مقابله با آفت مگس مدیترانه ای دانست و ابراز داشت: باغداران میوه های آلوده را در عمق نیم متری باغ دفن کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی با اشاره به وقوع سیل در سال ۹۸، گفت: با جاری شدن سیل در سال ۹۸ اراضی زراعی بخش شمالی شهرستان کردکوی زیر آب رفت و تمامی زهکش ها مسدود شده است.

 

مؤمنی اضافه کرد: با پیگیری انجام شده و با حمایت استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، فرماندار کردکوی رسیدگی به این مهم در دستور کار قرار گرفت و لایروبی زهکش های شمال شهرستان کردکوی در حال انجام است.

 

وی متذکر شد: کشاورزان اراضی شمالی کردکوی برای لایروبی زهکش ها همکاری لازم را با پیمانکار و جهاد کشاورزی شهرستان داشته باشند.

 

کد خبر 972773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha